Powerbook laad niet meer goed op

Mijn vaders powerbook (15 inch 1 ghz met 1 GB werkgeheugen) laad niet verder dan het huidige percentage is als je de computer gebruikt, als de computer slaapt gaat het heel langzaam. Het probleem ligt niet bij de oplader (die werkt prima op mijn ibook) en ook niet aan de plek waar het wordt opgeladen. Het probleem is er nu al zo'n 2 weken. Thuis laad de powerbook niet verder op dan het huidige percentage, maar in mijn vaders werkplek lukt het soms wel en soms niet, maar dan wel traag. Weet iemand waar het probleem ligt? Iemand ervaringen ermee (er zit nog garantie op, en we gaan morgen AppleCare bellen)

Alvast bedankt, Ad

je zou even controleren of oorspronkelijk bij de powerbook een oplader zat van 65W ipv van de iBook 45W oplader... want dan is het heel normaal dat deze niet oplaadt of zelfs batterij gebruikt ondanks dat ie aan de stroom zit.....

[quote:c2b333008c="apenstaartje"]je zou even controleren of oorspronkelijk bij de powerbook een oplader zat van 65W ipv van de iBook 45W oplader... want dan is het heel normaal dat deze niet oplaadt of zelfs batterij gebruikt ondanks dat ie aan de stroom zit.....[/quote:c2b333008c]

Maar het probleem is pas sinds 3 weken ontstaan :(… en owja, het probleem ligt niet aan de slijtage van de batterij want de batterij is nog redelijk nieuw (net zoals de computer). Ik vermoed dat er toch een hardwarematig probleem is…

Je kunt proberen om de batterij helemaal leeg te trekken tot de PoBo in slaap valt, en daarna pas weer op te laden. Is een bekend probleem; de power-chip is dan een beetje ontregeld, en weet niet meer goed of de accu nu vol is of niet.

Kijk evt. even hier:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=88344

[quote:bdc3646685="tricksel"]Je kunt proberen om de batterij helemaal leeg te trekken tot de PoBo in slaap valt, en daarna pas weer op te laden. Is een bekend probleem; de power-chip is dan een beetje ontregeld, en weet niet meer goed of de accu nu vol is of niet.

Kijk evt. even hier:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=88344[/quote:bdc3646685]

Heb ik jammergenoeg al geprobeerd… Maar mijn vader is nu al vertrokken naar de applecare service center.

Bedankt voor alle reacties, ik zal nog wel even posten hoe het is afgelopen…