powerbook laten vallen!! [opgelost]

Vandaag gebeurde waar ik altijd al bang voor ben geweest, de dag dat mijn powerbook zou vallen. Ik sleep 'm altijd van hot naar her en weer terug. En dat is altijd goed gegaan.

Hij zat netjes in zijn second skin in mijn rugzak, ik pak mijn rugzak en die glijdt uit mijn hand op de grond, het zal een centimeter of 15 zijn geweest, je zou verwachten dat er dan niks met je PB zou gebeuren. Toch maar even uit mijn tas gehaald en ik zie dat er toch schade is, ondanks alle bescherming er om heen. :cry:

Een hoek is verbogen en de ingang voor de cd’s ook. M’n PB werkt nog wel gelukkig.

Not for the faint hearted, maar hier zijn wat foto’s

Heeft iemand ervaring met uitdeuken van een Titanium powerbook?

[img:37b09c05c2]http://img359.imageshack.us/img359/200/dsc075255re.jpg[/img:37b09c05c2]

[img:37b09c05c2]http://img359.imageshack.us/img359/1118/dsc075267di.jpg[/img:37b09c05c2]

je kan proberen met een mes of een klein tangetje druk uit te oefenen op de cd-sleuf en ze terug naar beneden te duwen..

of anders: spring je apple dealer eens binnen en hoor eens voor de prijs van een nieuwwe PB-carrosserie…

wel jammer van die PB, gelukkig werkt hij nog, maar zonder dvd/cd s het toch lastig werken…

Zonde!

Als je nou ook even je woonplaats in je profiel zet, weten we tenminste of we in de buurt wonen en je kunnen helpen.

In ieder geval succes gewenst.

de prijs van een nieuwe casing voor een powerbook 12" kan ik je met spijt in het hart al geven: 375 euro. Ik voel met je mee!

Ruben

Ik woon in Utrecht.

375 voor een 12" aahh, wat zal het dan wel niet zijn voor een 15"??!!!

Zo op het eerste gezicht geen scheuren?! Dan kan je als je heel voorzichtig bent en het met het grootste beleid doet, het misschien nog uitdeuken/duwen.

No offence maar hierna zou ik als de sodemieter je nickname veranderen :evil:

Zonde van het beeste. Ik zou ook proberen om met een dun iets de cd sleuf terug naar buiten te plooien. Maar misschien doe je dit best met een breed voorwerp, zodat je geen afzonderlijke 'putjes' maakt, en probeer niet te ver te gaan want dan beschadig je misschien het interne loopwerk van de dvd speler. Success in ieder geval!

hmmm, het gedeukte randje eraf zagen????

of een dode Ti-book op internet opsnorren is misschien een beter idee, er zijn er genoeg met kapotte schermen.

Maar dan in de tussentijd misschien toch zagen…

een heel klein scheurtje in de lichte rand aan de bovenkant.

Ik denk dat ik m demonteer en dan heel voorzichtig ga proberen uit te deuken en hopen dat er niks scheurt.

HaHaHa, m’n nick past wel bij dit topic 8)

Hmm ik heb mijn pobo ook een keer laten vallen... van ietsje hoger: eerst van 1,5 meter op de salontafel en toen nog eens 35 cm verder vanaf de salontafel op de grond. Hij was een pietsie scheef en had twee 'bubbeltjes' boven de cdsleuf... ik heb van alles geprobeerd, maar de bubbeltjes zitten er nog steeds... het is bijna niet uit te deuken :( Gelukkig had ie verder nix, hij draait nog steeds als een zonnetje! Toch goed spul, dat Apple

:smiley:

is dit niks voor je verzekering???? ik zou in ieder geval niet zelf gan lopen prutsen...

[quote:3f297c574e="Anubiz"]Hmm ik heb mijn pobo ook een keer laten vallen... van ietsje hoger: eerst van 1,5 meter op de salontafel en toen nog eens 35 cm verder vanaf de salontafel op de grond. Hij was een pietsie scheef en had twee 'bubbeltjes' boven de cdsleuf... ik heb van alles geprobeerd, maar de bubbeltjes zitten er nog steeds... het is bijna niet uit te deuken :( Gelukkig had ie verder nix, hij draait nog steeds als een zonnetje! Toch goed spul, dat Apple

:D[/quote:3f297c574e]

Blijkbaar een bekend voorval. Ik heb namelijk precies hetzelfde, maar dan één bubbeltje. Die van mij zat in z’n second skin en in zijn tas, en toen schoof m’n schoudertas van m’n schouder af, van ongeveer een halve meter hoogte. Resultaat:

[img:3f297c574e]http://cmdstud.khlim.be/~nlooymans/vanalles/Schade-1.jpg[/img:3f297c574e]
[img:3f297c574e]http://cmdstud.khlim.be/~nlooymans/vanalles/Schade-2.jpg[/img:3f297c574e]
[img:3f297c574e]http://cmdstud.khlim.be/~nlooymans/vanalles/Schade-3.jpg[/img:3f297c574e]

Het was eerst erger, maar heb het nog een beetje kunnen terugduwen door er minuten lang op te duwen en te wrijven. Bij mij is het gelukkig nog niet zo erg als bij anderen als ik het zo hoor, erg jammer dat ze zo kwetsbaar zijn :frowning:

[quote:8ccc7a949d="d.C."] erg jammer dat ze zo kwetsbaar zijn :([/quote:8ccc7a949d]

Ik heb eens een Dell Latitude tegen de vlakte zien gaan (in een targus rugzak), en die zag er veel slechter uit dan jou powerbook. De laptop in kwestie was ook defect, kosten: €730 indien het gemaakt moest worden. Zo slecht doen de powerbooks het niet (al hou ik de mijne goed in de gaten)

Ik heb hetzelfder gehad. Gewoon teruggebogen, met beleid weliswaar en stof ertussen doen als je tangetjes gaat gebruiken. :(

Fijn dat iedereen zo meeleeft, het is ook niet niks als je "maatje" op de grond valt en schade oploopt.

Ik ga zeker eens met de verzekering bellen, kijken wat die te zeggen hebben, als dat niks wordt kan ik altijd nog zelf wat gaan hobbieen.

whaah wat ziet dat er toch lelijk uit op die foto's veel succes....enne gelukkig is er ook een hele nieuwe, toch ?

ik heb mijn ibook een keertje van een stoel laten vallen, nota bene terwijl die aan het draaien en opladen was. hij viel precies op de stecker van de netvoeding, die was dan ook helemaal krom en niet meer te gebruiken. gelukkig was er verder niks kapot en hoefde ik alleen maar een nieuwe voeding te kopen. Kosten 79 €

[quote:7beed0af9e="kick-it"]Vandaag gebeurde waar ik altijd al bang voor ben geweest, de dag dat mijn powerbook zou vallen. Ik sleep 'm altijd van hot naar her en weer terug. En dat is altijd goed gegaan.

Hij zat netjes in zijn second skin in mijn rugzak, ik pak mijn rugzak en die glijdt uit mijn hand op de grond, het zal een centimeter of 15 zijn geweest, je zou verwachten dat er dan niks met je PB zou gebeuren. Toch maar even uit mijn tas gehaald en ik zie dat er toch schade is, ondanks alle bescherming er om heen. :cry:

Een hoek is verbogen en de ingang voor de cd’s ook. M’n PB werkt nog wel gelukkig.

Not for the faint hearted, maar hier zijn wat foto’s

Heeft iemand ervaring met uitdeuken van een Titanium powerbook?

[img:7beed0af9e]http://img359.imageshack.us/img359/200/dsc075255re.jpg[/img:7beed0af9e]

[img:7beed0af9e]http://img359.imageshack.us/img359/1118/dsc075267di.jpg[/img:7beed0af9e][/quote:7beed0af9e]

Ja,… op de rand van het aanrecht, keukenmes in de CD-opening, langzaam kracht zetten naar beneden. Erger kan het toch niet worden.
Je kunt ook een plamuurmes gebruiken. Een plamuurmes lijkt me beter nu ik nogmaals naar de schade kijk.
Dat vooste randje is heel dun en blijft hangen achter de lipjes die er nu achter vandaan zijn geschoven. Voor de rest valt het me hardstikke mee!

[b:166ed0d54a]@ d.C.[/b:166ed0d54a]: Jaaa precies zo'n bubbeltje ja! Alleen ik heb er twee :) Ik heb hem wel symmetrisch laten vallen ;)

[quote:3b83b5786a="Anubiz"][b:3b83b5786a]@ d.C.[/b:3b83b5786a]: Jaaa precies zo'n bubbeltje ja! Alleen ik heb er twee :) Ik heb hem wel symmetrisch laten vallen ;)[/quote:3b83b5786a]

Ah er lopen dus nog wat klonen van mijn pb rond. Ik heb ook precies zo bubbel boven mijn CD gleuf. Ik heb hem nooit laten vallen, misschien een keer in mijn tas ergens tegen gestoten?