PowerBook && Linux - Does it work?

And not just 'does it work' but also ' does it work very well' ? I'm looking -- oh. Ben weer in het engels bezig -.-

Reboot.

Ik ben op zoek naar iemand met ervaringen met linux op de nieuwste powerbook serie. Ik weet al dat AE niet werkt omdat de makers de informatie daarover niet vrijgeven. Maar de rest? Doet alles het heel goed? Sleep? Sound? Power saving?

IE: Welke linux freak kan me dit vertellen? (en heeft er misschien zelfs een?)

kijk eens op http://www.yellowdoglinux.com/ , dat lijkt me de optimale kandidaat voor een powermac... en je vind er ook allerlei info over de installatie op mac!

ik heb Yellowdog op m'n Powerbook G4 15" draaien :)

'k er alleen nog niet veel aan getest, maar zo op het eerste gezicht lijkt alles goed te werken ja

Yellowdog heeft alleen als nadeel dat ze een beetje achter lopen kwa kernel e.d. Vandaar dat ik het liefst een linux freak tegen het lijf hoopte te lopen die dat soort knutselwerkjes altijd doet voor hem/haarzelf..

Tomaat, jij hebt de nieuwste 1.5/1.33 powerbook? En alles werkt behalve AP? Bluetooth ook?

[quote:556d6f8a59]And not just 'does it work' but also ' does it work very well' ? I'm looking -- oh. Ben weer in het engels bezig -.- [/quote:556d6f8a59]

Je doet me een beetje aan mijn oma denken… Was ze een keer in de VS geweest voor een paar weekjes, sprak ze niet meer over ‘auto’ maar over ‘de kar’, als in ‘car’…Oh ja, en Paul Verhoeven heeft er ook een handje van. Geen best gezelschap. Get it!?

[quote:bc65fc05b3="nma"] Je doet me een beetje aan mijn oma denken....... Was ze een keer in de VS geweest voor een paar weekjes, sprak ze niet meer over 'auto' maar over 'de kar', als in 'car'............Oh ja, en Paul Verhoeven heeft er ook een handje van. Geen best gezelschap. Get it!?[/quote:bc65fc05b3]

Zit je nou je eigenste oma af te zeiken?

off topic... (sorry) :oops:

[quote:8dc990051d=“nma”][quote:8dc990051d]And not just ‘does it work’ but also ’ does it work very well’ ? I’m looking – oh. Ben weer in het engels bezig -.-
[/quote:8dc990051d]

Je doet me een beetje aan mijn oma denken… Was ze een keer in de VS geweest voor een paar weekjes, sprak ze niet meer over ‘auto’ maar over ‘de kar’, als in ‘car’…Oh ja, en Paul Verhoeven heeft er ook een handje van. Geen best gezelschap. Get it!?[/quote:8dc990051d]

Ik dacht dat het met paul verhoeven wel meeviel maar die jan de bont heeft er juist een handje van…

Gentoo werkt vrij goed op de powerbook. Probleem is wel dat de radeon geen drivers voor de ppc heeft dus zal je het zonder 3d hardware (opengl) moeten doen. Bluetooth deed het wel geloof ik. Op het [url=http://forums.gentoo.org/viewforum.php?f=24]ppc forum[/url] kan je meer informatie vinden.

Ik was tot ik mijn pbook kocht een linux gebruiker, echter sinds ik macosx heb gebruik ik enkel linux voor servers. Linux voor de desktop is voor mij niet intressant :slight_smile: