Powerbook met Airport Express werkt niet meer...

Hoi,

Ik heb een Powerbook met Airport Express kaart, een Belkin router en een Motorola kabelmodem van Casema.
Hiermee had ik een prima draadloze internet aansluiting tot afgelopen donderdag!
Donderdagavond nog zonder problemen gebruikt en gewoon afgesloten.
De volgende ochtend had ik dus geen verbinding meer. :cry:
Ik het modem en de router gecontroleerd en deze werkt goed, ook nog getest met een ‘gewone’ (=lees windows) laptop van een vriend van mij en die kon gewoon draadloos internetten bij mij thuis.
Kortom het ligt dus niet aan het modem en de router.

Weet iemand waar dit aan kan liggen / wat ik kan doen om het op te lossen.

Is er iets wat ik (opnieuw) moet instellen?

Ik heb pas een half jaar een Apple en weet dus nog niet precies hoe alles werkt… :innocent:

Alvast bedankt voor de reacties!

Welk OS draai je?

Dit probleem heb ik gekregen van de laatste Airport-update............ Werk nog met 10.3.9 :?

10.3 zit er op... dacht ik, moet ik zo ff thuis kijken, zit nu op mijn werk... :wink:

Heb je het Airport-Hulpprogramma al gedraait in Hulpprogrammamap?

[quote:ca1b98c833="edverh"]10.3 zit er op... dacht ik, moet ik zo ff thuis kijken, zit nu op mijn werk... :wink:[/quote:ca1b98c833]

Ai, ik heb dus ook 10.3.9…kan inderdaad wel zo zijn dat ie sinds die update het niet meer doet… :oops:

[quote:4b097bd3de="Blieper"]Heb je het Airport-Hulpprogramma al gedraait in Hulpprogrammamap?[/quote:4b097bd3de]

Uh, heb nu het Airport-hulpprogramma opgestart, maar hoe werkt dat?

Ik zie alleen een leeg scherm…en als ik op ‘zoek opnieuw’ druk en ik het Ip adres van de router invul geeft ie een foutmelding… ???

[quote:62ff28b9bf="DutchMac"]Dit probleem heb ik gekregen van de laatste Airport-update............ Werk nog met 10.3.9 :?[/quote:62ff28b9bf]

Hoe heb je het opgelost dan?

Jongens neem zoveel mogelijk de combo update ipv de gewone update, gooi die er anders even overheen, zeer waarschijnlijk is het dan opgelost!!

het hulpprogramma van airport gaat vrijwel vanzelf, je moet de configuratie assistent anders maar even starten en alles opnieuw doen, wellicht dan alles dan weer normaal werkt. succes !

[quote:f22e9b5213="DutchMac"]Dit probleem heb ik gekregen van de laatste Airport-update............ Werk nog met 10.3.9 :?[/quote:f22e9b5213] Hoe heb jij dit opgelost? Mijn airport werkt namelijk ook niet meer sinds de laatste update :(

[quote:8abbf07baf="Blieper"]Jongens neem zoveel mogelijk de combo update ipv de gewone update, gooi die er anders even overheen, zeer waarschijnlijk is het dan opgelost!![/quote:8abbf07baf]

Is dat deze update?

http://www.apple.com/support/downloads/macosxupdate1042combo.html

[quote:ed37717a29="J00ST"][quote:ed37717a29="DutchMac"]Dit probleem heb ik gekregen van de laatste Airport-update............ Werk nog met 10.3.9 :?[/quote:ed37717a29] Hoe heb jij dit opgelost? Mijn airport werkt namelijk ook niet meer sinds de laatste update :([/quote:ed37717a29]

nog helemaal niet…

[quote:7898f803de="edverh"][quote:7898f803de="Blieper"]Jongens neem zoveel mogelijk de combo update ipv de gewone update, gooi die er anders even overheen, zeer waarschijnlijk is het dan opgelost!![/quote:7898f803de]

Is dat deze update?

http://www.apple.com/support/downloads/macosxupdate1042combo.html[/quote:7898f803de]

als je nog met 10.3.9 werkt heb je hier helemaal niet aan :frowning:

ik zie alleen maar oudere combo updates, ik neem aan dat het niet handig is om die erover heen te gooien...

Dus het ‘combo update’ verhaal is dus nog geen oplossing…helaas… :?

ik zie alleen maar oudere combo updates, ik neem aan dat het niet handig is om die erover heen te gooien...

Dus het ‘combo update’ verhaal is dus nog geen oplossing…helaas… :?

Dus er zijn helemaal geen [i:8963a9991c]die-hard[/i:8963a9991c] [b:8963a9991c]MACcers[/b:8963a9991c] op het forum die hier een oplossing voor weten??? :o :(

[quote:560a175792="edverh"]Dus er zijn helemaal geen [i:560a175792]die-hard[/i:560a175792] [b:560a175792]MACcers[/b:560a175792] op het forum die hier een oplossing voor weten??? :o :([/quote:560a175792] Ik vrees van niet, had er ook al een topic over geopend. Zonder resultaat. Heb toen wel naar Apple gebeld, maar die mochten mij niet helpen. Moest eerst een of andere fax naar Ierland versturen, mn Powerbook was niet geregistreerd ofzo. Lekker als je als studentzijnde net voor 2500 euro aan Apple spullen hebt gekocht :|

Misschien kun jij eens bellen? :P

[quote:830bb9c967="J00ST"]Misschien kun jij eens bellen? :P[/quote:830bb9c967]

Ik vrees dat de mijne ook niet geregistreerd staat… :innocent:

Misschien dat t bij een volgende update opgelost is…maar ja, afwachten ben ik niet zo goed in…

Dus maar is verder informeren…