Powerbook of PC

Mijn collega gaat een nieuwe laptop kopen. Hij heeft ook naar een powerbook gekeken. Nu weet hij niet meer wat hij moet kiezen. Hij vind de pb het mooist maar kan niet vinden waarom hij over zou stappen op mac.

Kunnen jullie het hem uitleggen?

Nee.

Als hij geen reden ziet om over te stappen, en tevreden is met Windows, lekker laten zo. Je kunt niet iedereen geforceerd overtuigen… dat werkt eerder averechts.

[quote:d746f9cd20="unSOUND"]Nee.

Als hij geen reden ziet om over te stappen, en tevreden is met Windows, lekker laten zo. Je kunt niet iedereen geforceerd overtuigen… dat werkt eerder averechts.[/quote:d746f9cd20]

Das waar…

Schrijf de voor- en nadelen eens op van de twee besturingsystemen, dus Tiger en Windows XP. Doe hetzelfde voor de hardware, PowerBook en PC. Leg beide naast elkaar en laat hem zelf maar kiezen. Zo heb ik het ook gedaan.

Mwah, beetje druk kan geen kwaad :D

Ik ben nu 3 maanden geswitched en ik moet zeggen dat mijn ervaringen met MacOS alleen maar goed zijn. Ik vind vooral dat alles veel makkelijker is in te stellen. Je hoeft alleen te vragen om het resultaat, verder hoef je niet uit te leggen hoe dat resultaat tot stand moet komen, wat ik vaak wel moest met Windows. Niet dat ik nu hersenloos bezig ben, het is gewoon makkelijker toegankelijk, ook voor mensen die minder verstand hebben van computers. Ik gebruik mijn pc bijna nooit meer, terwijl ik de PB alleen voor onderweg en op school kocht.

Je kunt je collega het best meenemen naar een Apple zaak, hier ziet hij direct hoe Mac OS X er uit ziet, hoe het werkt en dat hij beter voor een PowerBook kan gaan... :P

[quote:17a5306c81="Nic"]Je kunt je collega het best meenemen naar een Apple zaak, hier ziet hij direct hoe Mac OS X er uit ziet, hoe het werkt en dat hij beter voor een PowerBook kan gaan... :P[/quote:17a5306c81]

Geweest in Rotterdam. Hij twijfelt tussen een Sony en MAC. Hij vindt de dat de Sony een mooier scherm heeft. Voor de rest weet hij het niet. En als hij voor de mac gaat wilt hij wachten op de g5. Hoelang dat ook mag duuren.

[quote:74048589c7="unSOUND"]Nee.

Als hij geen reden ziet om over te stappen, en tevreden is met Windows, lekker laten zo. Je kunt niet iedereen geforceerd overtuigen… dat werkt eerder averechts.[/quote:74048589c7]

Dat is ook niet helemaal waar. Allicht liep mn windows wel eens vast maar ik was het niet zo zat dat ik per se moest switchen, ik heb bij wijze van uitproberen een 2e hands mac gekocht, gewoon uit nieuwsgierigheid en daarna heb ik pas besloten om te switchen.
on topic:
Ik zou zeggen geef hem ook eens een linkje daar deze site en in het switchers gedeelte staat genoeg informatie voor hem. Maar als ie gaat wachten op de g5-laptop denk ik niet dat ie op erg korte termijn switcht.

[quote:eac01fc3a4="unSOUND"]Nee.

Als hij geen reden ziet om over te stappen, en tevreden is met Windows, lekker laten zo. Je kunt niet iedereen geforceerd overtuigen… dat werkt eerder averechts.[/quote:eac01fc3a4]

Inderdaad, ik werk toevallig met beide. Desktop is een windows xp bak en de notebook is een OS-X systeem en ik zou ze beide niet willen missen. Beide hebben ze zo hun voor en nadelen en je kunt maar beter het beste van beide werelden benutten dan zo af en toe is moeten behelpen :wink:

Maar je kan dan toch ook beide kopen of heeft hij al een windows pc ?

[quote:1d31613963="Ashwin"]Maar je kan dan toch ook beide kopen of heeft hij al een windows pc ?[/quote:1d31613963]

als je bill gates of steve jobs bent kan je idd bijde kopen, ook al verdien je maar 1$ per jaar. Maar een gewone mens kan daarom niet zo direct 2 dure laptop’s kopen.

Maar heb ik gezegt dat je de PC duur moet doen dan. Houd het gewoon bij een goedkope Dell.

alsof een powerbook alleen niet duur genoeg is.

Aangezien hij direct aan een powerbook dacht zal een ibook of een goedkope windows-laptop ook niet volstaan.

Daarbij, zo goedkoop is de goedkoopste dell nu ook weer niet, de goedkoopste dell laptop komt op 675€, als ik hem uitrust met 512MB ram wat absoluut nodig is om windows met de huidige update’s te kunnen draaien, dat is zelfs zeer krap, en een antivirusprogramma wat bij windows ook een must is. En dan zit je nog met waardeloze garantievoorwaarden.

Ik weet niet of jij 675€ veel geld vind, maar ik in ieder geval wel, als je gaat werken is dat een half maandloon. Als jij het kan missen mag je het altijd aan mij geven, dan kan ik nieuwe tandwielen en kettingen voor mijn mountainbike kopen en dan houd ik nog net genoeg over voor een mini.

[quote:aff2ce0159="Van Cot"]alsof een powerbook alleen niet duur genoeg is.

Aangezien hij direct aan een powerbook dacht zal een ibook of een goedkope windows-laptop ook niet volstaan.

Daarbij, zo goedkoop is de goedkoopste dell nu ook weer niet, de goedkoopste dell laptop komt op 675€, als ik hem uitrust met 512MB ram wat absoluut nodig is om windows met de huidige update’s te kunnen draaien, dat is zelfs zeer krap, en een antivirusprogramma wat bij windows ook een must is. En dan zit je nog met waardeloze garantievoorwaarden.

Ik weet niet of jij 675€ veel geld vind, maar ik in ieder geval wel, als je gaat werken is dat een half maandloon. Als jij het kan missen mag je het altijd aan mij geven, dan kan ik nieuwe tandwielen en kettingen voor mijn mountainbike kopen en dan houd ik nog net genoeg over voor een mini.[/quote:aff2ce0159]

+100 eurie verzenkosten
(en kans op een verkeerde levering)

[quote:f85216ccd6="borisboef"][quote:f85216ccd6="Van Cot"]alsof een powerbook alleen niet duur genoeg is.

Ik weet niet of jij 675€ veel geld vind, maar ik in ieder geval wel, als je gaat werken is dat een half maandloon. Als jij het kan missen mag je het altijd aan mij geven, dan kan ik nieuwe tandwielen en kettingen voor mijn mountainbike kopen en dan houd ik nog net genoeg over voor een mini.[/quote:f85216ccd6]

+100 eurie verzenkosten
(en kans op een verkeerde levering)[/quote:f85216ccd6]

vragen ze nog 100€ verzendingskosten ook??? Amaai ik koop nooit een dell. Dan kan ik meteen ook mijn voorvork van de MTB op onderhoud sturen van dat geld.

Dell staat ook niet echt bekend als 'goedkoop'. Dell is kwalitatief dik in orde, en waarschijnlijk voor de consumentenmarkt de 'duurste' computer.

Duurste niet echt. Het allergrootste nadeel van dell is dat ze enkel met Intel samenwerken. Voor laptop's is dit een goede zaak, maar voor desktop's niet.

Ik hou niet echt van hoogovens waar je je kamer mee kan verwarmen, en die de elektriciteitsteller aan dubbel tempo laten draaien. Bovendien zijn de CPU’s belachelijk traag op videobewerking na.

Ik hoop dat ze in de toekomst met betere producten gaan komen dan een uitgemelkte pentium 4, want anders heeft apple een zeer slechte zaak gedaan.

Dell zit qua architectuur goed ineen. Het haalt het natuurlijk nooit bij de interne architectuur van een G5 maar voor een 'PC' is het best aardig.

Eh... met een goedkope Dell bedoelde ik een desktop dimension 2400. Maar goed daar krijg je geen beeldscherm bij. Maar als je er al een hebt dan is dat niet echt zo´n probleem.

[quote:5d961fcffd="Ashwin"]Eh... met een goedkope Dell bedoelde ik een desktop dimension 2400. Maar goed daar krijg je geen beeldscherm bij. Maar als je er al een hebt dan is dat niet echt zo´n probleem.[/quote:5d961fcffd]

akkoord, voor 250€ heb je dan een PC en dat is nu niet zo moeilijk om aan te geraken, maar wat voor iets? Een celeron aan een belachelijke snelheid, een kleine harde schijf en maar 256MB ram wat onvoldoende is om XP in gang te krijgen. Bovendien is die mens geinteresseerd in een laptop, niet in een vaste.