powerbook processor upgraden

Ik heb een powerbook 667 mhz en wil 'm graag wat sneller maken. Nou weet ik niet of dat zo maar kan en of dat erg duur is. kan je bijvoorbeeld een snellere processor erin zetten?

heeft iemand ervaring hiermee?

Alles kan, maar is niet aan te bevelen.

Veel geheugen kan iets helpen, ik neem aan dat je dat al wist.
Ombouwen is erg prijzig.

Sparen voor iets nieuws dan maar?

Die oude zwarte PoBo's (Pismo, wallstreet) hebben de processor op een dochter kaartje. Die zijn wel te upgraden. Andere feitelijk niet, al kom je een heel eind met een nieuw moederbord, maar dan gaat vrijwel je hele binnenwerk eruit. Kan je beter een nieuwe kopen...

hmmmm, het wordt sparen denk ik. Al gaat ie nog best goed mee voor zo'n 'oud' beetsje.

zou extra ram helpen? ik heb er nu 512 inzitten…

[quote:511b5aba93="svreeburg"]hmmmm, het wordt sparen denk ik. Al gaat ie nog best goed mee voor zo'n 'oud' beetsje.

zou extra ram helpen? ik heb er nu 512 inzitten…[/quote:511b5aba93]Ligt er aan wat je er mee wilt doen.
Voor een beetje office werk, surfen e.d. is dat zat. De snelheid ook denk ik. iMovie wil al meer en zaken als photoshop helemaal.

667 is best een fijne powerbook, hoezo te langzaam? 1024mb er in zou nog wel een kunnen helpen om snelheid te maken.

Een nieuw moederbord type DVI kost je ca> 699 dollar voor 1000mhz, een hoop geld, bovendien ook een hoop werk als je nog nooit een PB uit telkaar gehaald hebt. En wat de snelheidswinst dan is kun je op xbench vinden.