PowerBook Roest!!!

Ik heb een PB. anderhalf jaar geleden had ik hem gekocht. maar na een jaar ongeveer begon de "verf", wat je het ook wil noemen, los te laten en mijn pb begon zowaar te roesten!! bij de winkel stonden ze verbaast wand tja zo'n ding kan normaal gesproken niet roesten! helaas viel het buiten de garantie dus kon ik er nix meer aan doen.... Ik heb hem nu maar zelf weer een beetje bij gespoten en de randen van plastik voorzien zodat ik over een jaar nog wel een powerbook heb :D

Had dat nou maar niet gedaan. Die garantie houdt niet op na 1 jaar! Dat betreft alleen de fabrieksgarantie. Bij de winkel kun je nog tot drie jaar na aanschaf aankloppen. Maar nu niet meer, natuurlijk.

Je moet er hem ook niet mee in bad nemen. 8)

Een powerbook die roest? Lijkt me een probleem wat je direct aan apple moet voorleggen. Dan niet de knaapjes in een winkel maar gewoon een brief naar apple. Een paar fotos erbij en apple heeft een product met een probleem. Kunnen hun kijken waar het probleem in zit en hier vervolgens rekening mee houden in hun productielijn.

Het zelf ‘repareren’ was misschien geen goede stap.

Stond nergen bij de beschrijfing van de PB dat je hem niet mee in bad mag nemen!!! ;) Tja nouja er zijn al weer nieuwe roestplekken ontstaan dus ehm ik kan wel mooie foto's maken en dan opsturen. Naar wie moet ik ze opsturen dan?

In Nederland heb je als consument alleen met de leverancier te doen, niet met de fabrikant. Kwestie van volhouden, en zorg dat je wat juridische steun hebt: rechtsbijstandsverzekering, bureau voor rechtshulp, consumentenbond, etc.

Dat probleem komt heel veel voor. De verf op de TiBook's reageert met het titanium. Ik weet niet hoe dit zit met garantie. (Misschien dwingen te laten repareren onder het motto van "fabrieksfout"?)

zie bijvoorbeeld: http://www.uc.pt/ihti/joaquim/titaniumproblem/

Zelf heb ik ook het probleem maar gelukkig in wat kleinere maten. Omdat ik niet zonder PowerBook kan wacht ik nog even tot ik een nieuwe PowerBook heb en laat deze dan repareren door AppleCare.

Tja ik denk dat doordat mijn handen zweten door het vele werk wat ik op mijn pb doe ;) het roesten is ontstaan. Maar ik verwacht ook niet dat ik nu nog garantie krijg. En om nou meteen de rechter er bij te roepen vind ik een beetje ver gaan al zeg ik het zelf... Maarja ik zou eerst even een paar mailtjes sturen naar verschillende mensen die wat te maken hebben met het verkopen en maken van de powerbooks en kijken wat hun reactie is natuurlijk hou ik jullie op de hoogte ;)

D'r is een verschil tussen meteen naar de rechter stappen en je bewust zijn van je rechten en die ook tegen de verkopende partij melden. De verkoper weet echt wel wat de rechten van de kopende partij zijn. Dus; een kopie van de aankoopnota maken en een aangetekende brief naar het punt van verkoop sturen ( evt. winkel) en richten aan ' de directie ' . Nu zijn ze verplicht te reageren, doen ze dat niet dan zijn ze nalatig en stuur je nog een keer een aangetekende brief waarin je ze een termijn van 10 dagen ( wettelijk bepaald) geeft om te reageren. Bij nog niet reageren ga je naar een deurwaarder die samen met de brieven die je hebt geschreven en de gestelde termijn van reageren een uitstekende uitgangspositie heeft om de zaak te winnen.

Geloof me ik spreek uit ervaring; freelance fotografie is niet een branche voor watjes.

Nouja het is het proberen waard!! maar e-mailen kan dat ook of is dat niet formeel genoeg?? Maar is het geen punt om meteen naar apple zelf te stappen of heeft dat weinig zin?

Email is (nog) niet goed genoeg. Alleen een aangetekende brief kan op dit moment nog als bewijslast dienen. Enne.... niks; 'het proberen waard' , je staat in je recht! Laat je (godverdomme) niks wijsmaken en afschepen.

Maar goed… dat is iets wat je zelf moet ondervinden blijkbaar.
Als je niet zakelijk leert zijn dan kun je maar beter een grote bankrekening hebben.

Tis wat geladen misschien, maar ik ben zelf genoeg ‘genaait’ om te weten hoe en wat.

:innocent: rolf.

Ik had het bericht niet helemaal goed gelezen. Je hebt een overeenkomst met de verkoper, dus daar moet je zijn; altijd. De verkoper neemt contact op met de groothandel of weet ik wie waar hij het product vandaan heeft. Jij hoeft dus verder NIKS te doen dan je alleen aanmelden bij de directie van de verkopende partij. Het is hun plicht dit verder op te lossen. Dus ook niet zelf gaan bellen met een telefoonnummer dat je misschien van hun zou krijgen; NEE, JIJ doet verder niks, HUN lossen het op.

Voor technische mankementen kun je altijd naar de Apple store. Dit kan wereldwijd. Ook de in het buitenland gekochtte producten van Apple kunnen in ELKE Apple store in Nederland ter reparatie worden aangeboden. De garantie geldt namelijk wereldwijd. Maar daar betaal je dan ook voor. Niet voor iets dat binnen de garantie valt natuurlijk, maar wel voor een technisch rapport ( het nakijken wat ermee is ) voordat het doorgestuurd kan worden naar Apple.

Dus. Tot zover deze lezing.

Hahaha oke dus als ik het goed begrijp moet ik alleen bij de verkopers aankloppen:P nouja dat zal ik dan ook wel doen!! Maar als ik zo'n brief schrijf kun jij me adviseren hoe is zoiets moet doen dan, wat er allemaal in moet en wat ik het beste kan zeggen?

Brief richten ' aan de directie van.....' adres etc.

betreft: melding schade

datum: ( van verzending )

Geachte mevrouw/meneer,

Ik wil een schade melden aan mijn Ibook. De schade betreft …
Daar ik het product in uw winkel heb gekocht, richt ik mij tot u. Ik weet dat de garantie die hebt gegeven is verlopen, maar de fabrieksgarantie heeft een duur van 3 jaar. Volgens mij valt de schade die is ontstaan onder laatst genoemde garantie.

Graag wil ik, in samenspraak met u, komen tot een oplossing.
Wat stelt u voor dat er zou moeten gebeuren?

Als bijlage ( 1 ) heb ik bijgevoegd een kopie van de aankoopbon.

Met vriendelijke groet,

blablabla.

• adres.

of zoiets.

( het is belangrijk dat als je een bijlage bij een brief doet, deze vermeld in die brief en ook het nummer van de bijlage schrijft op de , in dit geval, kopie van de aankoopbon.
’ Bijlage behorende bij de brief gericht aan ’ directie zus en zo ’ , ‘de datum ; die en die’ , ‘betreft schade’ Zo kan het niet worden afgedaan als van ’ dr zat niks bij ’ of ’ ik wist niet waar het over ging, bijlage?’

succes.

heel erg bedankt ik ben nu bezeig met de brief aan het typen!! Als ik hem klaar heb stuur ik het wel als ik het af heb kun je even kijken en foutjes er uit halen :P

Kun je es een foto posten van hoe dat eruit ziet? Ik heb zelf sinds kort kleine zwarte spikkeltjes op mijn PB op de plekken waar mijn handpalmen altijd rusten (en dus zweten). Ik zou es willen zien of wat jij hebt hetzelfde is als wat ik heb....

Mijn TiBook, de rand langs het toetsenbord bladdert ook af, eerst heb ik mij er aan geergerd maar las in een ander draadje een opmerking die ik wel te gek vind........... het ziet er eigenlijk heel vintage uit !.....kijk een naar de strat van rory galagher,

mijn ti book heeft ook al een paar deukjes bij de feed van de cd’s , eigen schuld,het ding aat overal mee naar toe, maar toch ik ben heel blij met mijn TiBook.ik vind het erg jammer dat de nieuwe powerbooks van alu zijn.

heb nog geen last van roest , op m’n pb dan, zelf behoorlijk ,tja

goed weekend

ja, ja.... nou vooruit. :wink:

Ik zou morgen even een paar foto's maken maar het ziet er ongeveer het zelfde uit als op deze site : http://www.uc.pt/ihti/joaquim/titaniumproblem/ morgen komen er nog wel foto's op de site!

[quote:30bc89ae8c="MacThijn"]Hahaha oke dus als ik het goed begrijp moet ik alleen bij de verkopers aankloppen:P nouja dat zal ik dan ook wel doen!! Maar als ik zo'n brief schrijf kun jij me adviseren hoe is zoiets moet doen dan, wat er allemaal in moet en wat ik het beste kan zeggen?[/quote:30bc89ae8c]

klik hier