powerbook slikt geen cd/dvd

hallo, mijn powerbook accepteert/slikt opeens geen schijfjes meer. en er zit niet reeds een schijf in. weet iemand hier een reden en/of oplossing voor?

Heb je de PowerBook eens opengehad, om bijvoorbeeld een harde schijf te verwisselen?

Ik had hetzelfde. Tenminste. Elk schijfje dat ik erin deed, kwam er meteen weer uit… Heel vreemd. Overal geprobeerd antwoord te krijgen, en iedereen vertelde mij dat de drive kapot was… Hier had ik dus al een draadje over lopen…

toen in Singapore maar gelijk een DVD brander gekocht en die zelf geinstalleerd. Ik wilde de CD brander niet meteen weggooien dus schroefde ik hem de volgende dag maar eens open. Wat zag ik daar. Een heel klein schroefje dat ik al kwijt was van een vorige keer. Toen ik de harde schijf verwisseld had. Ergens een keer vergeten aan te draaien, en los gegaan. Zich in de drive weten te manouvreren, en daar het kwaad aangedaan…

Dus heb je zelf al een keertje lopen schroeven… Haal hem eruit en kijk of er niet de arm van de lasergeleider blokkeerd… Tenminste dat was het bij mij…

Als je niets hebt opengemaakt [of iemand anders] en er zit nog garantie op, mee terug lijkt mij.

Hopenlijk heb je hier wat aan…

bedankt voor je reactie, nee ik heb niet lopen schroeven dus ik verwacht een andere reden. trouwens ik heb gezocht op het forum maar kon niets,dus ook niet jouw draadje, vinden. breng morgen wel naar de appleboer en anders heb nog applecare ook. maar dacht dat dit wel een probleem was dat door een of andere stomme handeling van mij te maken had. nogmaals bedankt.

het draadje liep hier:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=50505

maar goed. maakt ook niet uit. het voornaamste is dat ie het weer gaat doen…

Greetz vanuit een zonnig Bangkok
p.s. laat nog maar ff weten hoe het afgelopen is…