Powerbook speelt DVD schokkerig af

Ik heb sinds maart dit jaar een 15 inch powerbook en van het weekend Tiger erop gezet, vanmorgen heb ik voor het eerst een DVD afgespeeld, dat was de bedoeling, maar hij speelt alle DVD schokkerig af? Mijn 15 inch powerbook heeft een 1.5 Ghz en 512 MB aan boord.

Iemand een idee?

ik denk dat je moet wachten op 10.4.1, kheb gehoord dat er in 10.4.1 ook verbeteringen voor de DVD speler erbij zitten... dus hopen maar. :lol:

Is het een 10.4 probleem of zijn er Panther gebruikers met een powerbook die hetzelfde probleem hebben?

Mijn G4 1,5 Ghz Powerbook met 1 gig geheugen geeft geen problemen met het afspelen van DVD's onder Tiger. Misschien helpt het wanneer je een andere (softwarematige)speler gebruikt.

Als je op accu draait, word ook je cpu trager gebruikt dan normaal. Ik weet niet of je op netstroom probeerde of op accu? iig kan je op het accuutje (rechtsboven) klikken en 'betere prestaties' klikken. Wie weet speelt ie dan wel goed?

Als je een upgrade hebt gedaan ipv een clean install of een archive en install zijn er misschien oude, niet compatible codecs blijven staan? Bij mij gooide de divx codec roet in het eten.