powerbook start niet meer

da's nou balen!!!!!!!!!!!!!!!!

ik heb afgelopen donderdag een powerbook gehaald, alles ok tot toennet.
Ik heb toenstraks mijn pb netjes afgesloten en wil hem net aanzetten, geeft ie drie korte piepjes (lijkend op ingesprekstoon van telefoon) en brand het lampje lang en tussendoor knippert hij een paar keer en dan brand het weer constant.
Krijg alleen een zwart scherm, hoor wel het gedraai van de (fans???)…

kan iemand mij helpen?

De aan knop 4 sec. inhouden en dan gaat ie uit. Als die dan nog niet uit gaat haal de batterij eruit. En start opnieuw op.

heb ik al geprobeert. ik heb dat gedaan, batterij eruit gehaald, terug erin gezet en krijg precies hetzelfde... :cry:

Het lijkt erop dat er een hardware-probleem is. Waarschijnlijk iets met de videokaart, maar het kan ook iets anders zijn. Als de bovenstaande tips niet werken dan zit er weinig anders op dan een gang naar de winkel waar je hem gekocht hebt.

3 piepjes betekend dat je geheugen niet door de memory test is gekomen.. haal je extra (mits je dat hebt) geheugen eruit en probeer dan eens op te starten. Blijftie piepen dan moet je ermee terug naar de winkel. Doettie het dan, dan je is geheugen module gewoon kapot, en heb je het recht om onder garantie een nieuwe module te krijgen.

In ieder geval een geheugen probleem dit :slight_smile:

Het kan dus zijn dat je geheugenmodule(s) niet goed geplaatst zijn. Wat je kunt proberen, is de reepjes geheugen er even uit halen (als je er 2 hebt) en ze van slot verwisselen. Mocht dat niet helpen, probeer dan eens met slechts 1 reepje RAM op te starten. Lukt dat dan ligt het waarschijnlijk aan dat andere reepje RAM. Als je maar 1 module hebt, kun je proberen die even in het andere slot te proberen. Daar bij is het zaak dat je 'm goed vastklikt. Voor het verwisselen van RAM, moet je even kijken in de handleiding van je PowerBook. Daar staat precies in beschreven wat je op welke manier moet doen. Of je kijkt even op [url=http://www.apple.com/support/powerbook/]Apple Powerbook Support[/url].

Bedenk me nog iets: soms helpt het resetten van de PMU ook wel eens: klik hier.

ik snap er niks van.. Heb alles geprobeerd van de site pmu resetten etc, maar het lijkt ook dat het toetsenbord ook niet meer reageerd. hij deed het nog perfect, netjes afgesloten. wil hem na het opladen weer aanzetten krijg je dit, nog maar drie dagen oud alles orgineel en dan dit al meteen...

tis echt om te janken, en vooral omdat alles dicht is nu met pinksteren!

bedankt mensen,
bryan

heb je geen extern toetsenbord om uit te proberen?

nou, Ik heb vandaag naar apple gebeld, die zeiden dus:

ikke: powerbook start niet, knipperend lampje, drie piepjes.
apple: ram geheugen defect
ikke: ok en de garantie
apple: je krijgt een spiksplinter nieuwe powerbook (omdat het nog geen 14 dagen na aanschafdatum is)
apple: uw naam is toch bryan bla bla bla
bryan: ja klopt!
apple: uw powerbook staat al langer geregistreerd dan u hem hebt op een andere naam!!!
ikke: waaaaaat!!! oftewel ik heb een tweedehandsje?
apple: ja, en je mag een nieuwe gaan halen bij het gekochte apple center, als ze daar zeggen dat ze je niet geloven laat ze maar even naar mij (applecare) bellen!

Apple = top! perfecte klantenservice
apple centre = klote, ik heb niet gevraagd om een tweedehands powerbook en de nieuwprijs te betalen!!!

bedankt voor de hulp mensen! morgen zal ik even tikken hoe het is gegaan bij apple center om een nieuwe te krijgen!

Wat een schoften, het is vast en zeker overschot geweest ofzo in het magazijn wat ze je hebben.. Geweldige actie van Apple :)

Ben ik toch wel een beetje benieuwd naar de naam van dat Apple Centre :innocent:

En zat ie nog in de orginele doos met alle boekjes en stuff erbij toen je hem kocht? Dit lijkt me om eerlijk te zijn wel verdacht! Hopelijk voor jou heb je de factuur nog van je laptop, zodat je een bewijst hebt! P.S.: wat is de naam van dat Apple Centre?

Alvast veel succes! Hopelijk komt het goed zonder veel moeite!

Niels

nou! Vandaag langsgeweest. Ik krijg zowieso een nieuwe powerbook omdat deze binnen 14 dagen na aankoop kapot is. Verder ben ik netjes behandeld alleen wel gevraagd naar verklaring over de (waarschijnlijke) tweede hands powerbook. Bij de service balie vertelde ze me dat er een verzegeling op de doos had moeten zitten, deze zat er niet. Ik had bij de aankoop een aanbod gekregen om een gebruikte powerbook (op een beurs) voor 10 procent korting te kopen, dit had ik niet gedaan. (was namelijk 1 week in gebruik gehad, 1 dag had ik misschien wel gedaan maar een week vond ik te lang) ik dacht dus dat ze mij die hadden meegegeven. Dit was niet het geval, hoorde ze toevallig zonder dat ze dat wisten dat ze die van de week aan een ander hadden verkocht. Ze hadden zelf geen verklaring voor dit. Ze hebben het gecontroleerd en inderdaad, hij was al geregistreerd vanaf februari!

Eerlijk gezecht na alle feiten, geloof ik dat het apple center (youmac in eindhoven) de waarheid verteld.
In ieder geval is het nu weer even balen, mijn nieuwe powerbook komt donderdag pas binnen.
Dat vind ik het verevelende van apple, ze lijken ze maar op weinig plaatsten daadwerkelijk op voorraad te hebben terwijl dit het enigste is wat ze verkopen (afgezien van de software).
Helaas kreeg ik niets extra voor het ongemak! met extra dingen erbij en kortingen hoef je daar echt niet mee aan komen te zetten, dit doen ze echt niet haha… dat vond ik wel jammer want ze boden me een superdrive aan voor de meerprijs. terwijl er ook 512 extra was bijgezet moest ik die ook betalen of deze werd er weer uitgehaald. niks meer en niks minder. als ze hadden gezegt, betaal de meerprijs en dat extra geheugen krijg je van ons, dan had ik het gedaan, maar er kan daar echt helemaal niks van af. Dat vind ik een beetje jammer, want als ze dit wel doen is het toch een beetje klantenbinding dacht ik.

Maja, jullie weten het nu en ik vind de apple center gewoon nog steeds heel lief, tis niet zo dat ik daar nu weg blijf. Want ik denk het dat het niet hun fout was.

bryan

Waar ik niet echt aan uit geraak: had je extra ram geheugen in je pb laten zetten? En krijg je die nu niet meer mee? of???

In ieder geval: hopen dat je je met je tweede PB meer geluk hebt, we duimen alvast voor je :smiley:

Niels

nee dat niet! ik had hem voor zolang nog met standaard, dus daarom was het zo raar dat het ram van mijn powerbook kapot was. het enigste wat ze nog op voorraad hadden was een powerbook superdrive met 512 extra ram... deze moest ik dus ook voor die volle mep betalen. of ik betaalde 300 bij voor de superdrive en ze haalden het ram er weer uit.. vond ik beetje stom klinken, ze kunnen je toch ook wel een beetje tegemoet komen? maja

o ja, die powerbook was besteld en voor iemand klaargemaakt, maar is hem nooit op komen halen, daarom zat er in die superdrive meer ram!

Als ze zo'n zware fouten maken, hadden ze je inderdaad die Powerbook met Superdrive moeten geven. Als ik van jou was zou ik op zoek gaan naar een ander Apple Centre!

Niels

Hey mensjusss! Ik heb hem, mijn nieuwe powerbook!!!!!! Ikke helemaal blij, maar 1 nadeel (ook wel een voordeel) Bij mijn oude powerbook moest ik het up to date dvdtje van tiger bestellen, heb ik afgelopen zaterdag gekregen, nu zat tiger er standaard op!!!! maja, alles is goed verlopen! :D :D :D :D

Veel plezier ermee :D Hopelijk heb je meer succes met je vorige :D

In ieder geval: veel succes! :smiley:

Niels