Powerbook start vanuit zichzelf op...

Ik wacht totdat ie goed uit is, doe de klep dicht en vervoer 'm in een goede tas. Maar als ik thuis ben is hij regelmatig weer opgestart...En gisteren hoorde ik zelfs het opstart geluid 2 keer achter elkaar? En floepte hij in een keer geheel uit. Is dit software matig op te lossen, of moet ie onder het mes? ( gebeurd natuurlijk net als de garantie is verlopen)

Heb je ingesteld: 'Start automatisch op' na stroomonderbreking? mss als je hem vervoert... je accu effe geen contact had, dus stroomonderbreking of denk ik te ver?

Of iets dat de start knop indruk … iets tussen het scherm en toetsenbord … en door je PB een duwtje te geven, de start knop ingedruk word?
mmmm

Heb je ingesteld: 'Start automatisch op' na stroomonderbreking? mss als je hem vervoert... je accu effe geen contact had, dus stroomonderbreking of denk ik te ver?

Of iets dat de start knop indruk … iets tussen het scherm en toetsenbord … en door je PB een duwtje te geven, de start knop ingedruk word?
mmmm

En bij ‘systeemvoorkeuren’ kan je instellen dat uw mac automatisch op bepaalde tijdstippen opstart… misschien ingesteld?

Heb die opties niet ingesteld. En heb er ook al goed opgelet dat er niks tussen het scherm en de startknop zit. Hij heeft het niet altijd, maar eergisteren was de lichtste trilling al genoeg...

dus het raadsel blijft…

mss is de veer in de drukknop 'weg' en word bij de minste trilling contact gemaakt met de schakelaar van de startknop.

m.a.w. effe vraagje, als jij op de startknop drukt, is het dan echt een drukknop die naar beneden gaat en terug naar boven?
ik denk dus dat het hardware matig is…

De startknop is die gene die rechts boven zit. Gaat naar beneden en weer naar boven. Had gehoopt dat het opte lossen was...Maar zal toch maar langs de mac winkel gaan...balen. Evengoed bedankt.