Powerbook Titanium verbouwen

Voor mij op mijn bureau ligt een ouwe PB Titanium 400mhz. Hij doet het niet meer, probleem met de PMU.

Eerst lag het in de bedoeling om de PB uit elkaar te slopen en de goed werkende onderdelen te verkopen. Maar ik begin echt te twijfelen. Ik vind de kast van het apparaat fantastisch, oerdegelijk en geen krasje of deukje te ontdekken.

Dus maar eens een paar reparatiehandleidingen bekeken en tot de conclusie gekomen dat als ik de onderdelen maar heb de reparatie mij wel moet lukken.

En nu mijn vragen:

1 Heeft iemand nog een moederbord van een Mercury liggen (of een losse PMU) en doet hij er toch niks mee ?
2 Manco’s van dit type zijn natuurlijk de processorspeed en Airport (11b).
Ik heb geconstateerd dat een upgrade mogelijk is naar 550mhz, voor een paar honder dollar, daar ga ik niet van op de banken. Maar volgens mij zou het mogelijk moeten zijn om via de PCMIA gleuf te upgraden naar 11g (zie hier) en da’s redelijk betaalbaar.

Werkt dit (iemand ervaring ?) en zo ja, weet iemand een adresje in Nederland waar deze kaart te scoren ?

En let op: ik besef mij terdege dat het bedrijfseconomisch mogelijk een onverantwoorde move is, zeker als je de manuren mee telt. Maar is meer voor de ‘fun’ en een test of ik nou werkelijk zo handig ben als ik denk.

Als ik een up-to-date snelle Mac wil, loop ik wel naar winkel.
:wink:

ik kan je alleen hier aan helpen: http://www.ifixit.com/Guide/21.0.0.html