PowerBook toetsen

Ik heb dus net een nieuwe PowerBook dus het is even wennen aan het toetsenbord. Nu wil ik graag dat wanneer ik op de expose F-toetsen druk expose ook werkt. F11 en 12 is geen probleem, maar F9 en 10 zit iets anders onder. Daarnaast wil ik bijvoorbeeld in Flash ook gebruik kunnen maken van de F5, 6 en 7 toetsen. Dit kan wel met behulp van de fn toets, maar ik heb het liever andersom, dus dat de speciale functies de fn knop nodig hebben. Dan mis ik bijvoorbeeld nog de del toets. Weet iemand hoe ik dit kan aanpassen of zo? Alvast bedankt.

System Preferences -> Dashboard & Exposé

(Regelpanelen in het Nederlands)

Daar lees je onderaan in kleine lettertje dat je shift, command, control & option kunt gebruiken om de functionaliteit op andere toetsencombinaties te krijgen.

Druk maar eens  in en kijk naar de dropdown menuutjes, je krijgt plots andere mogelijkheden. Instellen met de functietoets kan niet volgens mij.

Ok, maar dat is niet wat ik bedoel. Ik bedoel dat je de F-knoppen ZONDER extra fn, commando, shift of control toets kunt gebruiken voor Flash en Expose en MET fn knop voor de extra functies zoals volume en contrast.

Bij mij is dat standaard zo... ik dacht dat dat bij iedereen zo was? Ik heb wel een Belgisch toetsenbord natuurlijk (azerty).

edit
Raar, bij een vriend met een ibook is het ook anders (zoals bij jou)…
Ik kan je niet verder helpen :cry:

edit2

GEVONDEN!

Mac Help -> Zoeken op ‘function key’

[quote:0c7c37abde]Mac Help
Index

Using function keys on portable computers
Most function keys on your portable computer serve as specific control keys, such as volume and brightness controls.

However, applications may also assign alternate functions to these same keys. For example, Exposé uses F9 and F10 to perform actions with Exposé. If you want to use the alternate function assigned to a function key by an application, hold down the Function (Fn) key as you press the function key.

If you frequently use the alternate function of a function key, you can switch the keyboard so that the function keys perform the alternate function without pressing Fn. You then hold down Fn to use a function key’s original hardware control function.

To switch the function keys to perform alternate functions:

• Open System Preferences and click Keyboard & Mouse.
  • Click Keyboard, if necessary.
  • Select the “Use the F1-F12 keys to control software features” checkbox.
    To use the numeric keypad on your portable’s keyboard, press the Num Lock (F6) key. The other letter keys are disabled and only the numeric keypad keys work. Press Num Lock again to return the keyboard to its normal functioning.[/quote:0c7c37abde]

Blijkbaar heb ik dat in het begin ooit eens aangevinkt (niet wetende wat het precies deed).

Dat is het! geweldig bedankt!

Ik ben er door proberen ook al achter hoe je de delete knop moet gebruiken. fn - backspace.