Powerbook toetsenbord kapot?!

De letter 'k' flikkert tegenwoordig gewoon uit m'n toesenbord :( Nu ging ik naar de winkel waar ik 'm gekocht heb en krijg ik te horen dat ze het kreng op moeten gaan sturen EN nog veel erger dat ik er voor moet betalen!!! M'n book is 3 maanden oud ofzo!!! "Ja, maar ik kan niet zien of dat nou een productie fout is of dat jij het gesloopt hebt" euhm, is meestal zo als er iets af pleurt nietwaar? Maarja, misschien dat iemand een iedee heeft hoe ik het moet spelen, via de apple store hier in enschede of via apple zelf zodat ik wel aanspraak heb op mijn garantie....

Even [off topic]

Waar zit die Mac Store in Enschede?

Slechte service van die winkel. Ze mogen er best van uitgaan dat je zoals iedereen zuinig omgaat met je PowerBook. Ik zou trouwens niet weten hoe je een PowerBook zou moeten mishandelen om een toets los te krijgen zonder verdere schade aan te brengen! Ik neem aan dat er verder nog geen grote deuken of krassen inzitten. De fabrieksgarantie handelt Apple verder met de winkel af, dus daar hebben zij als het goed is geen kosten aan. Laat Apple dus maar oordelen voordat zij met hun oordeel klaar staan over jou.

Je kan inderdaad nu twee dingen doen: Het toch door de winkel laten afhandelen. Benadruk dan dat jij het onder garantie afgehandeld wil zien. Of je belt eens met AppleCare in de hoop dat zij je wat klantvriendelijker te woord staan. Succes!

Laat het via je garantie lopen. Als ze er bij de store geen oren naar hebben is hun probleem. Is het toevallig de Mexpert?

Ik zou het via de standaard garantie die je 1 jaar hebt zo snel mogelijk laten fixen.
Doe het via Apple zelf zou ik zeggen en snel wat! :lol:

[quote:a7f12eefe8="Lifelogger"]Even [off topic]

Waar zit die Mac Store in Enschede?[/quote:a7f12eefe8]
naast de bijenkorf (het straatje richting food factory)
Zoals dennis al vertelde is het idd de mexpert.

Zal dan maar naar apple gaan bellen…

Veel succes en gewoon op je strepen blijven staan. Als er verder niets te zien is aan je Powerbook kunnen toetsen niet zomaar uit een toetsenbord flikkeren (sorry vallen). Service in de winkel is wel heel kort door de bocht. Ze moeten het ding gewoon opsturen naar Apple en terugvallen op de garantie. Verder niet zeuren en de klant beschuldigen van slecht omgaan met de Powerbook.

Ik had ook een meningsverschil namenlijk:

Ik heb een Mac Mini besteld, nadat Tiger released was.
De extra geheugenstick zat er netjes in, maar ik zet dus die mini
aan en zie: Welkom bij Mac OSX Jaguar, 10.3.9

Ik pissig.Bel ze de volgende dag netjes op en leg uit dat ze vergeten zijn
om Tiger bij te leveren. Dan moest ik maar op de site van Apple kijken, dan
kon ik 'm gratis thuis laten leveren. Ik dus zoeken: niet meer gratis.
Kost 17,99 euro. Nu is dit geen groot bedrag, maar ik heb niet voor niets
gewacht totdat Tiger er bij zat en dus bel ik hen op dat ik het via hun opgestuurd wil krijgen.

Ik kreeg te horen dat ik dan maar moest betalen voor de update, er zat niets anders op.
Ik zei dat er wel iets anders op zat. Kwamen ze met een voorstel: de kosten delen.
Ik zei nee! Natuurlijk… En nu betalen zij het wel voor mij.

Maar ik hou niet van dit soort praktijken. En dat geldt ook voor jou Powerbook!
Je hebt er waarschijnlijk al lang genoeg op moeten wachten en ontzettend veel geld voor
betaald, en dan gaan ze jou even vertellen dat jij een paar toetsen gaat zitten mollen op
je notebook. Ik zou dit voorval zeker melden bij Apple zelf. En met naam en toenaam als
het even kan, want bij Apple staan ze mij altijd netjes te woord en vonden het ook niet kunnen.
Dit is niet Apple-waardig en op deze manier vind ik niet dat ze zich reseller mogen noemen.

:innocent:

juist!!! :) vind ik dus ook de 15" powerbook met extra geheugen was idd een enorme smak geld en dan verwacht ik dat er over dit soort kleine euvels niet gezeken wordt!

Je weet in ieder geval nu waar je niet meer naar binnen hoeft te lopen om goed geholpen te worden. :D Apple Nederland zal hier ook we niet echt blij mee zijn.

Go get 'em Fishhook! 8)

ja, ik weet er ook alles van dat de service bij mexpert bar slecht is. Ik heb al een keer staan vloeken daar in die toko. :(

profclimber, ik ben benieuwd naar jou verhaal. Mochten er nog meer mensen zijn, dan openen we een nieuw draadje en gaan we spammen. Viva la revolution...

Jaguar 10.3.9 ???? :evil:

[quote:314c507987="vishaakje"]De letter 'k' flikkert tegenwoordig gewoon uit m'n toesenbord :( Nu ging ik naar de winkel waar ik 'm gekocht heb en krijg ik te horen dat ze het kreng op moeten gaan sturen EN nog veel erger dat ik er voor moet betalen!!! M'n book is 3 maanden oud ofzo!!! "Ja, maar ik kan niet zien of dat nou een productie fout is of dat jij het gesloopt hebt" euhm, is meestal zo als er iets af pleurt nietwaar? Maarja, misschien dat iemand een iedee heeft hoe ik het moet spelen, via de apple store hier in enschede of via apple zelf zodat ik wel aanspraak heb op mijn garantie....[/quote:314c507987] Indien dit een consumentenaankoop is, dan ligt de bewijslijst bij de leverancier gedurende de 1e 6 maanden. De wet stelt dat als iets binnen de 1e 6 maanden kapot gaat je er van uit mag gaan dat het dan al vanaf het begin niet goed was. Nou past jouw voorbeeld daar misschien niet helemaal in, maar de leverancier zal dus moeten bewijzen dat jij de toets kapot hebt gemaakt.

Nouwja, gewoon veel zeuren en niet over je heen laten lopen!! Uiteindelijk wordt het nu dan gratis gerepareerd. Ik zou denken, doe dat dan meteen heb ik geen zure nasmaak... zit nu wel een week zonder m'n geliefde powerbook :apple: :cry:

[quote:88a1039abd="Lifelogger"]Even [off topic]

Waar zit die Mac Store in Enschede?[/quote:88a1039abd]

Naast de bijenkorf, richting de zuidmolen