[PowerBook] Valt tegen..

[quote:004f432c16="tennapel"][quote:004f432c16="macpro"]De iBook is onder andere bedoeld voor de schoolgaande jeugd. En die gaan meestal ruwer met hun spullen om. Vandaar dat de iBook van stevig kunstof is gemaakt.[/quote:004f432c16]

Ik ben 33 en heb een iBook. Ik ben er heel voozichtig mee. Hoe zit dat MacPro? ;-)[/quote:004f432c16]
Je bent nooi te oud om te leren denk ik…
Ik vermoed trouwens dat de scholier die verstandig genoeg is om een iBook te kopen inplaats van een Aldi toplap, ook voldoende brainpower heeft om te kunnen bedebken dat je met een computer een beetje voorzichtig moet zijn.

Robuust is niet hufterproof, wel mooi. IMHO

Een draagbare computer is sowieso iets waarmee je zuinig moet zijn.

Het feit dat ie draagbaar is betekent nog niet dat je hem hard op de tafel mag kwakken en er koffie overheen mag gooien.

Mijn 12" powerbook werd in het begin (klein jaar geleden) toch wel heel warm en dat soort berichten waren toen overal te lezen. Met Panther is dit helemaal uit de wereld. Hij wordt warm, maar absoluut niet heet. De fan slaat ook niet meer idioot vaak aan. Prima machine, prima software.

De iBook G4 voelt lekker solide aan. Het toetsenbord is stukken beter dan dat van de G3. Hij wordt ook niet super warm. Alleen kraakt het deksel som vervaarlijk bij open en dicht klappen en sluit het ook niet naadloos aan op de onderste helft. Dat is bij Powerbooks toch echt beter. Inmiddels zitten er ook errug veel krassen op en ook daar heb je met een Powerbook geen last van. Ik heb de Tucano second skin bij Mailamac besteld en dat is een lekker strak dingetje.

[quote:03e32ada56="colpolyp"]Een draagbare computer is sowieso iets waarmee je zuinig moet zijn.

Het feit dat ie draagbaar is betekent nog niet dat je hem hard op de tafel mag kwakken en er koffie overheen mag gooien.[/quote:03e32ada56]
Zoals je in mijn signature kan zien heb ik momenteel een Acer notebook…dus ik weet hoe ik met een notebook om moet gaan :wink:
Verder ben ik sowieso erg voorzichtig met dure apparatuur. Tja, en koffie…die is al eens over het keyboard van m’n iMac heen gegaan :confused:

[quote:48e7b023a6="vogel"] Alleen kraakt het deksel som vervaarlijk bij open en dicht klappen en sluit het ook niet naadloos aan op de onderste helft. [/quote:48e7b023a6]

Ok… bij mijn iBook is dat gelukkig niet zo! Ik heb bijna na 5 maanden -nog- geen krakers gehoort! :smiley:

Maar zit wel het plasticje bij de poorten dat een beetje scheef zit… en de pootjes vallen er zomaar van af… terwijl ik er ultra voorzichtig mee ben! :frowning: 1 pootje heb ik vergoed gekregen… En pootjes los bestellen, ongeveer 5 euro per stuk. :cry:

[quote:b178526e1a="Tomaat"][quote:b178526e1a="tennapel"][...] Ik ben 33 en heb een iBook. Ik ben er heel voozichtig mee. Hoe zit dat MacPro? ;-)[/quote:b178526e1a] Betekent dat je nog steeds kinderlijke trekjes vertoont ;) :P

Maar een iBook is dus echt steviger… Dan is het toch misschien beter dat ik een iBook koop? Hmm…vind iBooks er een beetje meisjesachtig uitzien :innocent: :P[/quote:b178526e1a]

Ibook is gewoon mooi weergegeven, strak design en mijn Ibook is een 14 inch met 1ghz met extra geheugen dat draait lekker hoor. daar is mijn oude DDr achtige windows machine niets bij.
En vergelijk nu een 12" pb met een 14" Ibook dan is voor mij deze keuze wel gemaakt. Zeker de vergelijking van kosten en baten!!!

[quote:cf4cee456e="Johnny Walker"][...]Ibook is gewoon mooi weergegeven, strak design en mijn Ibook is een 14 inch met 1ghz met extra geheugen dat draait lekker hoor. daar is mijn oude DDr achtige windows machine niets bij. En vergelijk nu een 12" pb met een 14" Ibook dan is voor mij deze keuze wel gemaakt. Zeker de vergelijking van kosten en baten!!![/quote:cf4cee456e] Kwestie van smaak ;)