powerbook wil niet on-line

mijn powerbook titaniuam wil niet op het www

als ik mijn pb(powerbook)in het netwerk plug dan gaat hij opzoek naar de instalingen en vind ze ook groen lampje in systeemvoorkeuren. maar start ik safari op dan zegt hij dat er geen verbinding is
snap er nix van

[quote:8fa8da3169="Ijope"]mijn powerbook titaniuam wil niet op het www

als ik mijn pb(powerbook)in het netwerk plug dan gaat hij opzoek naar de instalingen en vind ze ook groen lampje in systeemvoorkeuren. maar start ik safari op dan zegt hij dat er geen verbinding is
snap er nix van[/quote:8fa8da3169]
Ik weet niet waar je verbinding vandaan komt … Het kan zijn dat je proxy instellingen moet ingeven o.i.d. Hier thuis hoeft dat bijvoorbeeld bij mij niet, maar als ik op school bezig ben, dan doet hij het niet zonder proxy instellingen (kennisnet)
Je geeft dus wat weinig info. Wat voor internet abonnement heb je … komt je verbinding via een router? Etc.

adsl via tiscali en ik zit niet dat ik weet achter een router

Is je modem wel online?

we hebben hier een netwerk en ik plug daarbij mijn pb mijn imac staat er in on-line

[quote:13a714e7a5="Ijope"]we hebben hier een netwerk en ik plug daarbij mijn pb mijn imac staat er in on-line[/quote:13a714e7a5]

die instellingen in je imac maar eens goed nalopen, het kan aan verschillende dingen liggen en het fijne van een pb is dat je um heerlijk naast je imac neer kan vlijen hehe

succes!

oeps sorry heb nog een seven goed aan de kabel gevoelt en die was gebroken nieuwe kabel en ik ben nu weer on-line

[quote:c12c5f82c2="Ijope"]oeps sorry heb nog een seven goed aan de kabel gevoelt en die was gebroken nieuwe kabel en ik ben nu weer on-line[/quote:c12c5f82c2]

LOL
nou, gelukkig een goed einde, surfze!

he ik denk dat de fan die erin zit stuk is maar ik weet het niet zeker ik hoor wel iets draaien maar ik kan het niet zien openmaken als hij aan staat durf ik niet

iemand?

[quote:57d6f0cd9a="Ijope"]he ik denk dat de fan die erin zit stuk is maar ik weet het niet zeker ik hoor wel iets draaien maar ik kan het niet zien openmaken als hij aan staat durf ik niet

iemand?[/quote:57d6f0cd9a]

van je pb? iets meer uitleg graag

ik denk dat als je de pb aan zet dat dfe fan niet meer gaat draaien

[quote:8b312b9058="Ijope"]ik denk dat als je de pb aan zet dat dfe fan niet meer gaat draaien[/quote:8b312b9058]

welke fan heb je het nu over? net had je het nog over je ethernet draadje en voor zover ik weet heeft die geen koeling nodig :slight_smile:
een pb kan wel ‘janken’ maar daar hoef je je over het algemeen geen zorgen over te maken, de behuizing is gewoon erg klein en er zit redelijk wat power/hitte in zo’n processor in die naar buiten moet, vandaar dat ze er ook nog steeds(?) geen G5 in krijgen hehe

de fan die in mijn pb zit die fan bedoel ik en met het www heb ik opgelost maar eerst hoorde ik wel wat maar nu niet meer

zoals gezegd is dus heel normaal, vooral als het binnen ook wat warmer wordt, pas als je rook ziet moet je maar ff wat stappen achteruit doen :)

grt

ja maar hoe ka ik checken of die fan stuk is of niet of waar ik een nieuwe kan krijgen