Powerbook wil niet slapen door bluetooth muis

Ik heb het omgekeerde probleem met een bluetooth muis. De mijne veroorzaakt dat mijn Powerbookje niet IN de sleep stand wil gaan (in tegenstelling tot niet meer wakker worden).

Wat er gebeurd is dat de PB doet of ie gaat slapen en dan wordt ie vervolgens onmiddelijk weer wakker met een transparant window dat de verbinding met de bluetooth muis is verbroken. Als ik nu weer Sleep doe (met het mousepad/stuurvlak) dan lukt het wel om in slaap te blijven.

Ik heb een Macally bluetooth muis.

Weet iemand een oplossing?

Heb ik ook met mijn Apple BT muis. Je zou hem kunnen uitzetten voordat je hem in de sleepmodus zet. Of je laat je PB na 15 minuten pas in sleep gaa, dan is je muis al dedisconnect...

Een vinkje plaatsen bij zoiets alsde systeemvoorkeuren: Bluetooth: Bluetooth apparaten mogen niet wekken. Opgelost.

Dat vinkje staat helaas al goed. Maar toch bedankt voor de tip.

Dan is het wel een wonderlijk euvel. Ik heb zelf ook een MacAlly BT muis en had hetzelfde probleem. Het vinkje was de oplossing. Al eens de muis opnieuwe ge-paired?

Wonderlijk inderdaad. Ik heb het vinkje wederom gecontroleerd en het stond toch weer aan. Uitzetten loste zoals jullie al vermoeden het probleem op. Ik zal het wel met al het proberen weer aangezet hebben.

In ieder geval bedankt. Weer een mistery opgelost.