Powerbook

[color=darkblue:d3dd156135][/color:d3dd156135]

Hai iedereen

Ik heb van de week me Powerbook G4 , 15 inch 1.5 ghz bestelt. Ik lees alleen bij vele forums zoals hier en amerikaanse forums dat er problemen zijn met de powerbook als die uit sluimer stand komt. Hij schijnt dan te crashen. Hebben meer powerbook gebruikers hier problemen mee ?

Once you go Mac, you never go back :smiley:

Hmm, wat is het doel van deze vraag? Wil je weten of het normaal is als je een PB laat slapen dan vast loopt... Nee natuurlijk, zou wel heel apart wezen!

Misschien kun je beter vragen of er mensen zijn met ervaringen met de nieuwe PB en of het probleem kennen. Aan de andere kant, zou je de bestelling anders nog annuleren, lijkt me ook sterk.

Roel

welke berichten hier lees je dat dan? ik heb er geen problemen mee hoor...

Ik heb net een week een 12'' powerbook en werkt helemaal goed. Maar ik heb uberhaupt nooit problemen met m'n macs. Alleen met m'n ipods, maar daar heb ik telkens een vervangend exemplaar voor gekregen. Die powerbooks zijn volgens mij gewoon super. Wat een mooi en gaaf ding zeg! Dat probleem met die powerbooks doet zich alleen in de usa en sinds kort in D, F en UK voor omdat ze hebben liggen slapen in de sluimerstand omdat ze daar de iTMS hebben en wij niet. :cry: :)

Oh gelukkig maar. Die van mij is nog in bestelling en moet uit Ierland komen vanwege de 128 mb videokaart. Hoop dat ik die problemen niet krijg : )

Computers komen uit de fabriek en dus kunnen er altijd fouten inzitten, ook in Macs. Alleen schijnt het bij Macs wat minder vaak te wezen dan bij andere merken, heb ik gelezen. Veel plezier met je nieuwe PB!

Het schijnt dat ze om die reden de Sleep functionaliteit helemaal uit de volgende release van OSX gehaald hebben:

[img:b22879f6be]http://www.vanvlissingen.nl/wwdc04_060704.gif[/img:b22879f6be]

[quote:4e9abfb157="Richie79"]Ik heb van de week me Powerbook G4 , 15 inch 1.5 ghz bestelt. Ik lees alleen bij vele forums zoals hier en amerikaanse forums dat er problemen zijn met de powerbook als die uit sluimer stand komt. Hij schijnt dan te crashen. Hebben meer powerbook gebruikers hier problemen mee ?[/quote:4e9abfb157]

Ja hoor.

Ik heb die ervaring hier met een 15" PowerBook. Meestal als we die boven neerzetten en aan het bedrade netwer hangen krijgen we een kernel panic. Het schijnt te liggen aan het feit dat de PowerBook opeens een andere netwerk configuratie ziet.
Helemaal zeker weten doe ik het nog niet, maar ik ga er wel nog eens wat mee experimenteren.

Voor de rest is het een prima machine, dus maak je er verder geen zorgen om.

@roelboekel.nl: Wat is het doel van jouw reactie? Richie79 vraagt immers naar de ervaringen van PB bezitters.

Hmm ik kan me niet voorstellen dat het aan het verwisselen van het netwerk ligt.. mijn powerbook wordt ook constant in andere omgevingen wakker (zowel bedraad als draadloos), maar daar heeft hij nog nooit problemen mee gehad.

[quote:88a12e0b93="macpro"] @roelboekel.nl: Wat is het doel van jouw reactie? Richie79 vraagt immers naar de ervaringen van PB bezitters.[/quote:88a12e0b93]

Zal hij de vraag niet hebben aangepast aan de hand van mij reactie… :?

Roel

Ik heb een PB 12" en hij slaapt vaak en crashed gelukig nooit. Draaien er onder sleepmode trouwens nog processen (het ledje knippert namelijk) of is hij dan echt uit , met de gegevens opgeslagen in zn RAM?

[quote:ebf59286b1="roelboekel.nl"][quote:ebf59286b1="macpro"] @roelboekel.nl: Wat is het doel van jouw reactie? Richie79 vraagt immers naar de ervaringen van PB bezitters.[/quote:ebf59286b1]

Zal hij de vraag niet hebben aangepast aan de hand van mij reactie… :?

Roel[/quote:ebf59286b1]

Het bericht is inderdaad aangepast, dus dat zal het dan wel zijn.