Powermac G3 B&W over klokken, zelfs een kind kan het!!!

jaja ik ben lekker bezig mijn Powermac G3 B&W op te voeren haha , zie oude berichten.. :lol: :lol:

Het is wel heeeeeeel gemakkelijk om de B&W g3 over te klokken haha er zit een zwart pinnetje naast de CPU deze moet je er ff af halen en een nieuwe kopen.
Deze pin of hoe het dan ook heet kun je bij elke radio winkel kopen… als je deze er dan weer op zet kun je echt ZELF bepalen hoe snel deze CPU moet draaien haha het was 300MHZ nu 500Mhz!.. hij kan tot 700Mhz maar dat durf ik niet ik wilde er een nieuwe CPU in zetten gezien ik 300 wel erg traag vind… dus nu ga ik eerst maar ff de oude CPU grijs draaien… zie link voor meer info…

Pfff kon dit ook maar met mijn Powerboek G4 haha

http://www.xlr8yourmac.com/G3-ZONE/yosemite/OC.html

Doei,
Adry

P.S.
Ik hou jullie op de hoogte wanneer de mac ontploft haha :lol: :lol: :lol: :lol: [color=red:600bd593d5][/color:600bd593d5]

COOL IT baby COOL IT. :lol:

Kan wel met je powerbook g4!

Moet je alleen wel goed kunnen solderen en geld alleen voor de 400 en 500 modellen.

http://www.voelker.com/service/void/powerbook/

Als dit zo simpel is waarom doet Apple dit dan niet standaart??

Dennis

O.a. meer kans op oververhitting. Ze zien niet graag een hele lading macs terug met 'brandschade'...

Elke processor kan meer aan... Alleen als fabricant kies je eigenlijk altijd voor het punt waarop hij niet veel warmte creëerd, lang meegaat en daarbij een zo'n hoog mogelijke snelheid. Dit punt ligt altijd lager dan de maximale prestaties van een processor, dus daarom de lagere snelheden.

Zo is het ook eenvoudig om je ibook te updaten, dat hoeft niet eens met een soldeerbout, enkel met een juiste bios setting.

snif kon het ook maar met een imac. Wil het gezicht van mijn collegae wel eens zien als mijn imacje 1.1 ghz klokt. :wink:

En daarna kunnen je collega's lachen dat je maccie ook iSmoke draait ;)

Ohw het koelen is niet zo een probleem. Ik heb in een pc (uitgerust me linux, maak je dus maar geen zorgen) waterkoeling gebouwd. Nu is die zo stil als een euh, nouja vul hier zelf maar iets in, en ook nog lekker koel.

Hmm overklokken is simpel maar er is kans op overhitting en daardoor kans op brand! Waarom zou je dan overklokken als je weet dat je hele huis (inc jezelf én je mac) er misschien de volgende dag niet meer zijn?? Dan heeft dat overklokken ook geen zin!! Zelf rommelen aan hardware vind ik nix!! Als er iets fout gaat is je mac eraan en je hebt ook geen garantie meer!! Dan maar geen iSmoke hoor!! :wink:

Dennis

Dat is zeker waar dat je het niet bij nieuwe hardware moet doen..maar ja.. een G3 B&W is een goede mac's die je lekker kunt opvoeren! voor weinig geld.. ik gebruik het al server.. en voor games.. werkt perfect.. heb er een nieuwe video card in gezet 32MB ram ata 7000 echt een super card voor de B&W!! ik wilde er een G4 in zetten maar ja.. dit over klokken werkt voor nu ff goed haha als de G3 stuk gaat Pech.. dat doe ik er een G4 in.. maar zoals het nu gaat gaat het prima.. de G3 word niet echt super heet dus ja..

Ik ga zeker niet verder dan 500Mhz… het is een G3 300 dus 200 extra is al mooi zat! maar goed… je weet het nooit wat de G3 doet! maar in mijn geval… ik wilde al een nieuwe G4 card kopen dus mij maakt het dan niet uit of de G3 op brand… ik merk wel dat de G3 echt een stuk sneller is nu…

Wat mijn powerbook betreft… daar bij ga ik het nooit doen! heeft echt geen zin die 100 a 200 mhz op een G4 merk je niet echt daarnaast is de Powerbook echt te nieuw en vind ik 667 voor nu echt zat!

Tip… al sje een Mac zoekt voor er bij… om lekker op te voeren of om als (web) server wilt gebruiken koop een G3 B&W ze zijn goedkoop en echt betrouwbaar… en mooi :lol: ik heb er naast mijn Powerbook G4 veel plezier van!

groetjes.

Adry

Verleidelijk, maar 'don't try this with only one Mac', is zo'n beetje (en hopelijk nog op tijd) het devies dus. Als ik zie hoe soepeltjes alles, inclusief MacOS 10.2, loopt via m'n 400mhz G3 (wel flink veel extra geheugen en 40GB harde schijf), dan laat ik het hier maar bij. En zoals gezegd, ik heb er maar eén die hopelijk nog een hele tijd meegaat. Het zal de leeftijd zijn :wink:

AAAAAAAAAAAaaaaaaaaAAAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaa 'Sorry' maar nu weet ik het niet meer!!

[quote:c9851aa766]heb er een nieuwe video card in gezet 32MB ram ata 7000 echt een super card voor de B&W!![/quote:c9851aa766]
Ik vraag al drie keer of ik in mijn G3 Snowwhite 500 Mhz een nieuwe 3D kaart kan zetten. Een keer is het antwoord ja, de andere twee keer Nee!!
En dan kom jij weer dat het wel kan :? :shock: :?
Kan het nou WEL of NIET!!??!!??!!

Dennis

Dennis het gaat hier om een B&W G3. Dat is een toren met pci-sleuven. In jou iMac kan het niet :(

Klopt het gaat hier op een Powermac G3 B&W.. en dus niet om een iMac.. dat is was ook mijn rede op deze toren te kopen.. kun je lekker vol gooien met PCI kaarten zoals een video card en extra HD's verder is het super simpel en niet duur meer om er een G4 in te zetten..

Een iMac mag dan wel kleiner zijn maar je kan er niks of beter gezegd bijna niks mee… alleen de HD/CD-Rom/Cpu/Ram… kun je vervangen… en dus niet de video
card wat zeer jammer is gezien OS-X bijna op een video card draait!!

Gr,
Adry :o :smiley:

is het ook mogelijk om mijn g4 over te clocken?

ja dat kan zeker.. alleen niet zo simple als de G3 B&W 8) en het ligt er maar weer net aan welke G4 je hebt..