Powermac G3 opgeblazen of nog te redden?

Inderdaad, het is niet handig om terwijl de stekker in het stopcontact zit het schakelknopje van 220 volt naar 110 volt over te halen.

Toch heeft een goede vriend van me dit gedaan.
Naar zijn zeggen kwam er een klein rookwolkje uit de voeding en lijkt de PowerMac G3 overleden. Wat denken jullie: is deze Mac nog te redden? Zo ja, hoe? Kunnen we volstaan met een nieuwe voeding of is het complete systeem onbruikbaar. Het zou toch aardig zijn om deze machine toch weer aan de praat te krijgen, hoe onhandig de actie ook was.

Alle goede tips zijn welkom.

PS. De Mac stond wel uit toen het schakelaartje werd overgehaald.

ja is nog te reden heb het wel eens met ene g3 gedan net uit amerika over effe testen vergeten over te zetten en klats er moet ee nieuwe voeding in het goedkoopst is gewoon effe een atx voeding kopen en omtoveren tot aplle voeding , of ik heb een kompleten kast inc voeding voor hem van een G4 pci 30 euro wil ik er voor hebben zit de voeding nog in mvg mikey

als er iets kapot is, is dat wel de voeding, misschien alleen een zekering, misschien is alles doorgebrand, je moet et even bekijken.

[quote:f388ae8bca="Brownee"]Inderdaad, het is niet handig om terwijl de stekker in het stopcontact zit het schakelknopje van 220 volt naar 110 volt over te halen.

Toch heeft een goede vriend van me dit gedaan.
Naar zijn zeggen kwam er een klein rookwolkje uit de voeding en lijkt de PowerMac G3 overleden. Wat denken jullie: is deze Mac nog te redden? Zo ja, hoe? Kunnen we volstaan met een nieuwe voeding of is het complete systeem onbruikbaar. Het zou toch aardig zijn om deze machine toch weer aan de praat te krijgen, hoe onhandig de actie ook was.

Alle goede tips zijn welkom.

PS. De Mac stond wel uit toen het schakelaartje werd overgehaald.[/quote:f388ae8bca]

Enne…heb je deze “goede” vriend :wink: een flinke trap onder z’n b****n verkocht??? :smiley: :wink:

Met een beetje geluk is het alleen een zekering, anders een nieuwe voeding en als je echt pech hebt is ie dus naar de mallemoer…

kan idd alles zijn, da hangt er vanaf.Als de zekering snel genoeg spingt is het die, maar dat is zeldzaam. Meestal is het de voeding, en hoor je een paar condensators ontploffen. Wss stond die MAC uit en is het enkel de voeding, als hij aanstond was het wss heel de computer geweest.

Mikey, werkt de voeding en de kast van de G4 ook voor de iMac G3 ? Anders durf ik het wel aan om een voeding te regelen en de boel te proberen op te lappen...

Nee werkt niet het is niet alleen een zekering er zitten wat over spannings beveilignen in die zijn door gebrand en als je die vervangt is er wel wat anders defect... koop een andere voeding of een andere imac. dat raat ik aant aangezien een imac G3 een "bitch" is om open te maken en spullen in te vervangen.

Ja je kunt een imac moederboard in een g3 kast hangen er zijn verschillende websites voor heb het zelf
ook al eens gedaan een hoop werk …

[quote:434fc7a4eb="candykane"]dat raat ik aant aangezien een imac G3 een "bitch" is om open te maken en spullen in te vervangen. [/quote:434fc7a4eb]

tssssss

Ooit al eens een laptop in een nieuwe case gestoken? Of iets heel anders, een versnellingsbak onder een ford scorpio diesel onderuit gehaalt? Dat zijn pas bitchen om aan te werken, maar het is doenbaar. Ik denk dat aan een imac G3 werken simpeler is.

Nou ik heb meerdere powerpooks en laptops uit elkaar gehad maar geloof me een imac slotloading is een echte Kwalitatief Uitermate Terleurstelling. Een laptop heeft nog logica en kun je bij schroefjes komen bij een imac zitten er zo veel omstakels omheen dan je maar moet hopen dat de schroef recht aan komt en niet van je schroeverdraaier valt dat je dus weer de imac op zijn kop moet houden. zucht er is maar 1 ding nog moeilijker en dat is een cube!

[quote:a44a2e4e6d="candykane"]Nou ik heb meerdere powerpooks en laptops uit elkaar gehad maar geloof me een imac slotloading is een echte Kwalitatief Uitermate Terleurstelling. Een laptop heeft nog logica en kun je bij schroefjes komen bij een imac zitten er zo veel omstakels omheen dan je maar moet hopen dat de schroef recht aan komt en niet van je schroeverdraaier valt dat je dus weer de imac op zijn kop moet houden. zucht er is maar 1 ding nog moeilijker en dat is een cube![/quote:a44a2e4e6d]

azo. kun je niet bijvoorbeeld het scherm van zo een G3 weghalen zodat je overal aan kunt?

Ik zou eigenlijk eens zo een occasie imac G3 moeten aanschaffen, omdat dit ooit toch het symbool van apple geweest is. Maar ik zal eerst maar zien dat ik een nieuwe kan kopen voordat ik de retro-tour opga.

Voor alle duidelijkheid: Het gaat niet om een iMac G3, maar om een PowerMac Blue-White G3. Ik vraag me af of het vervangen van de voeding van de PowerMac de oplossing is. Zo ja, dan is nog de vraag waar je die vandaan haalt. Je begrijpt dat een nieuwe voeding bij Apple meer kost als een tweedehands.