Powermac G3

Hello,

zoals jullie kunnen zien op mijn afbeelding is dit een G3
kan iemand mij hier informatie over geven??

over een powermac met G3 liefst

groet,
yourec

[url=http://www.everymac.com/systems/apple/powermac_g3/stats/powermac_g3_266_dt.html]Hier?[/url]

raar sigterm want ik dacht als ik nu een powermac zoals mijn afbeelding koop een G3 is nog altijd iets goedkoper als een G4, bestaat deze dan niet?

sorry om de topic wat te “verkloten”

bedankt!!
yourec

toch wel... http://www.apple-history.com en http://www.mactracker.ca/

http://developer.apple.com/documentation/Hardware/Developer_Notes/Macintosh_CPUs-G3/PowerMac_G3/pmacG3.6.html

Kijk hier maar eeens even rond.

Veel technisch leesplezier.

En toch , vind ik hem niet zoals op mijn afbeelding, raar? maar zeker bedankt om te zoeken !!

yourec

Rare jongens die belgen....

jup, gevonden

soms ben ik ook blind

http://developer.apple.com/documentation/hardware/hardware2.html

Hier staat een pdf van je Powermac G3 compleet met technical data en afbeeldingen om te downloaden.

Nou moet het goed zijn he, en niet meer klagen. hahahah

Succes.

Op Apple-history stond ie trouwens wel hoor. In [url=http://www.apple-history.com/frames/body.php?page=gallery&model=g3blue]dit[/url] frame is ie gewoon te vinden.

Hoi Yourec,

kijk eens op www.tweedehandsmac.nl daar vind je stapels van die dingen. (Meestal wel in Nederland af te halen maar je moet wat overhebben voor je blue-white G3).

Seg jongens,

Wat voor een scherm zouden jullie erbij aanraden?
ik heb er al eentje op’t oog!!

groet,
yourec

[quote:135888ce24="Yourec"]Seg jongens,

Wat voor een scherm zouden jullie erbij aanraden?
ik heb er al eentje op’t oog!!

groet,
yourec[/quote:135888ce24]
Uiteraard als 1e de originele Apple schermen.
Maar wat voor een heb je op het oog? Met specs aub.

vanop tweedehandsmac.nl

Studio Display 17
Poorten: USB ADC
Met Rage128 ADC videokaart.
Met Lichte gebruikssporen
voor 199 euro

of kan ik dan beter een G4 met scherm erbij kopen?
G4/400 AGP
geheugen 640 MB
harde schijf 10 GB
videokaart met DVI
CD-drive
systeem 10.3.4.

Met de volgende monitor:

IIyama 17" pro master II
De prijs voor de machine + monitor en toetsenbord, muis, CD’s is 550 euro

ze zouden de studenten meer geld moeten geven!!!
groet,
yourec

Ik weet niet of die losse monitor in een G3 gaat werken. Is een kwestie van kijken of de videokaart in de G3 past.

De complete G4 configuratie ziet er niet verkeerd uit.
Als je een beetje een beeld wilt krijgen of de prijs klopt, zoek dan nog meer G4 configuraties op met vergelijkbare specificaties. Dan zie je zo of deze met de prijs meedoet met de massa of er tussen uit schiet.

Ik raad je ten zeerste af om die Blue & white G3 te kopen. Het is weliswaar de oudste mac, waar je nog osXpanther op kunt draaien, maar het is een zwakke broeder.

Het is een nogal haastig geconstrueerd model, gemaakt om in te springen op de vormgeving van de biondi i-mac, die op dat moment een ware hype had veroorzaakt.

Deze macs waren het allereerste towermodel met firewire en usb voor apple, en dat was te merken ook. Er was vanalles mis met de usb poorten, de adb poort bleek slecht te werken, slechte harde schijven, etc.

er is bij mijn weten ook nooit een Rev B model geweest. Hij werd vrij snel opgevolgd door de G4 (waarvan het eerste model trouwens ook een afrader is.)

qwa welk is het eerste model van de G4 dan af te raden; en man een scholier heeft weinig geld als het op een computer aankomt hoor!!

toch bedankt voor de info zal er rekening me houden
groet yourec

@ Rastarob

ff serieus waar haaaaal je die ONZIN vandaag zeg…

ik heb nog NOOIT 1 probleem gehad met de machine, alles werkt super…

en ik heb inderdaad een B&W G3 400 Rev. 2.2 (B) dus maar dat was niet meer dan een speedbump waarbij het topmodel van 400 naar 450 ging.

de G4 is juist het overhaaste model…daar is van alles mis mee want ik heb nog geen goed woordje gehoord erover, niet over de eerste t/m de laatste, evenals de G5, dat die overhaast is zie je wel aan de vormgeving maar dat even terzijde, ook daar is van alles mis mee, ik heb er nu al een paar gehad die zomaar uitvielen?? Lekker stabiel he…

Ik raad je het natuurlijk aan, het is een geweldige machine en draait nog prima mee.

Natuurlijk is ie niet zo snel als de G5 maar ja Apple heeft er zin in nu want de G6 komt er ook al weer aan.

Overigens was de B&W al in concept dat de iMac werd uitgebracht, dus niets geen overhaast model.

en Youric, er staan genoeg B&W’s te koop, ik raad je wel een 400 aan of sneller natuurlijk :slight_smile:
en er staan er ook genoeg met de mooie bijbehorden B&W Studio Displays erbij.

ik draai nu al sinds '99 op een B&W G3 400
met interne ZIP Smoke Drive, DVD, 1G SDRAM
en 1x60G en 1x 120G HD, met ATI 7000 videokaart
en 2x 17" B&W Studio Displays.

en euh…tjah hij draait fantastisch,
niks op aan te merken.

Groetjes Mike

[quote:575d65d6a3="M.r.r.deVos@chello.nl"]de G4 is juist het overhaaste model....daar is van alles mis mee want ik heb nog geen goed woordje gehoord erover, niet over de eerste t/m de laatste, evenals de G5, dat die overhaast is zie je wel aan de vormgeving maar dat even terzijde, ook daar is van alles mis mee, ik heb er nu al een paar gehad die zomaar uitvielen?? Lekker stabiel he..[/quote:575d65d6a3]

Nou, dan heb jij te maken met maandagmorgenmachine. :? want thuis G4 - 400 en nooit rare problemen of uitvallers. Stabiel. En op werk ook.

Ok ok, met al die OS 9 is dat ander koek. Maar dat is softwarematig. (ATM of outlook of geheugen de boosdoeners, dus eigen probleem)

En trouwens, men komt hier met problemen waarbij anderen (hopelijk) oplossingen voor weten, dan komt het misschien over als probleemmachine. maar het is niet het geval anders had Apple niet zo lang over G4-lijn gedaan. Het is niet voor niets gegroeid van 400 naar 1,45 gHz.

En oh ja, we hebben op werk 4x G4 en 1x blue&white G3. Nou, de G3 is duidelijk de maandagmorgenmachine, dagelijks paar x vastlopers. Soms start het niet eens op na 1x drukken.