Powermac G4 450, Kan er een tweede HDD bij intern?

Ik kan voor een leuke prijs een Powermac G4 450 aanschaffen met 30GB hd en 256mb intern. Het is geen dual processor!

Ik ben bezig met het opstarten van een videoproduktiebedrijf en heb al een iBook G3 800 12" en een G5 1.8Ghz.

Momenteel is het probleem dat ik niet gelijktijdig kan monteren, omdat videomontage op een iBook G3 met FCE 2 geen pretje is (als je geen geduld hebt).

Ik wil dus Panther als OS gebruiken en verder iLife, FCE 2, Macromedia studio MX en office.

Is deze powermac een goede aanvulling?
Wat moet er nog gebeuren om hem bruikbaar te maken, behalve een grotere HDD en meer Intern geheugen?

Ik wil maximaal €300 extra uitgeven om hem een beetje op te peppen!

ik zou 'm vooral voor huishoudelijke dingen als email, administratie, en lichtere apps gebruiken terwijl de snellere machines video aan het renderen zijn

Het is juist de bedoeling dat ik en mijn vriendin tegelijk kunnen monteren. Zij werkt vooral met iMovie en ik met final cut Express.

Is van deze powermac een montagemachine te maken die iLife aankan (iMovie + iTunes + iPhoto) en office?

Of beter laten staan en iets anders kopen… hoe courant is dit apparaat nog?

Ik heb hetzelfde model G4 gehad,

en in principe is er prima mee te werken, het zal
alleen langer duren… zoals te verwachten is.

Meestal is extra ram en een zwaardere grafische kaart
genoeg om hem een stuk vlotter te laten lopen.
512 mb voor de G4 kost ongeveer € 115,-
2 van die naast je bestaande 256 mb doen al wonderen…

[quote:f3e3fa4ca0="Eddy the Eagle"]Het is juist de bedoeling dat ik en mijn vriendin tegelijk kunnen monteren. Zij werkt vooral met iMovie en ik met final cut Express.

Is van deze powermac een montagemachine te maken die iLife aankan (iMovie + iTunes + iPhoto) en office?[/quote:f3e3fa4ca0]

je kunt er wel een processor upgrade inzetten $300 a $500 to iets van 1.5 GHz dacht ik single of dual, maar je blijft wel altijd met de langzamere system bus zitten. Maar voor het echte processor werk (compressie, photoshop, 3D rendering etc zal de versnelling ongeveer proportioneel aan de vergrotingsfactor aantal MHzen zijn.

Kijk hier voor meer info over merken en prestaties etc. http://www.xlr8yourmac.com

ps, en inderdaad volstoppen met RAM en evt een snelle Gr kaart

Ik werk zelf met de G4 450, en draai weliswaar geen zware videobewerkingsprogs, maar moet zeggen dat hij toch veel meer aankan dan je zou denken. Heb er 1 gig geheugen ingeknald en draai zonder problemen (OS 10.3.3), en redelijk snel, progs als Photoshop Illustrator StudioMX Quark ect en dat alles staat gelijktijdig open. Denk wel dat ie voor Final Cut tekort schiet, maar iLife draait als een zonnetje op mijn machine... Mocht je hem voor een leuke prijs kunnen overnemen... doen!

Ik schaf hem aan en prik er een gig geheugen bij en kijk dan eens verder voor een grotere Harddisk.

Helpt het om een andere grafische kaart te kopen en kan ik er dan gewoon één bij de media-markt kopen, of moet dat een speciale Apple AGP kaart zijn?

Heb er lang mee gewerkt. Maar heb nu 2 G5 staan 2x2 die full time in montage gaan en dan nug twee voor de grafische cellen

Hou rekening dat je direct ten einde bent: de updates van FCE gaan binnen de kosrste keren steeds minder en minder draaien op je G4.
Als je kleine dingen doet gaat dat nog. Grotere projecten raad ik je af

Ik maar er een iMovie machine van, dan kan hij nog wel ff mee en mijn vriendin kan ook uit de voeten. Verder een beetje office en Studio MX.

Kan ik gewoon een willekeurige HDD kopen van 120 GB en die intern erbij plaatsen?