PowerMac G4 geluid

Soms als ik bezig ben met mijn Mac komt er ineens een heel hard raar geluid uit mijn mac. ik heb er al eens in gekeken, maar ik kon niets raars zien. (het geluid verdwijnt na een paar seconden wel weer)

Hij doet dit al vanaf het begin en die van mijn vriendin doet dit ook.

Hoe kan dit?

Is het niet gewoon het error geluidje van Apple dat uit de speaker van je PowerMac komt? :wink:

Wat voor geluid is het? electrisch? motorisch? en waar komt het exact vandaan?

[quote:6e6b8df478="iMac G3"]Soms als ik bezig ben met mijn Mac komt er ineens een heel hard raar geluid uit mijn mac. ik heb er al eens in gekeken, maar ik kon niets raars zien.

Hij doet dit al vanaf het begin en die van mijn vriendin doet dit ook.

Hoe kan dit?[/quote:6e6b8df478]

Een heel hoog gezoem? Haast een piep?

Heb ik ook last van met mijn powermacg4. Is volgens mij wel normaal, maar ook irritant.

Ik heb hetzelfde op mijn G4, maar het geluid komt bij mij uit de harddisk. Hij doet dat eens in de 2 uur of zo. Eerst dacht ik dat hij aan het einde van z'n leven was, maar 3 jaar later werkt hij nog steeds. Volgens mij is het een soort calibratie van de koppen of zo... Het is een klik, piep, klik piep geluid (totaal ongeveer 1 seconde).

Het is een geluid dat lijkt alsof er een ventilator heel hard ergens tegen aan komt. maar dat kan niet want er is niets waar de ventilatoren tegenaan kunnen komen...

Gisteren heb ik de videokaart er uitgehaald en nagekeken en toen er terug ingestopt. het geluid kwam later toen ik bezig was weer terug maar dan hoger en korter. Vandaag maakte hij weer het “normale” geluid. (als je dat normaal kunt noemen…) het kan ook komen omdat ik hem open heb gemaakt, dus het hoeft niet uit de videokaart ventilator te komen.

Net nu ik het wilde laten horen aan iemand die er verstand van heeft maakt hij gewoon het geluid niet meer!!! :x

Het komt van de videokaart... er is iets met de ventilator of zo iets. weet iemand hier iets over??