Mijn powermac g4 933mhz start niet meer op ik weet dat het de voeding is, En dat het een bekend probleem is. Heeft iemand de voeding Type acbel API0pc24 zelf kunnen repareren? :? Zo ja graag advies.
je kunt hem openschroeven, bij die van mij was er zo'n glaszekeringetje kapot. nieuwe zekering er in en hij werkt nog steeds.
let wel even op dat je de spanning er al een tijdje af hebt, de condensatoren blijven erg lang opgeladen…
Ik had al gekeken of er een zekering in zit maar kan die niet vinden. Na het schoonmaken heeft die het weer even gedaan, Ik hoorde wel wat tikken en heb toen de stekker er weer uit gehaald. Daarna weer aangezet maar nu doet die niks meer. :?
Iemand nog een idee :?
Opgeblazen condensatoren ? (Kan je zien aan dat ze scheef staan of een bolletje hebben aan de bovenkant)
Ik weet ook wel ergens een Powermac te vinden met kapotte voeding, alleen ze hebben de voeding toen eruitgehaald en nu is die kwijt.
Powermac M8493
[quote:1aad62f0ee="iNanc"]Opgeblazen condensatoren ? (Kan je zien aan dat ze scheef staan of een bolletje hebben aan de bovenkant)
Ik weet ook wel ergens een Powermac te vinden met kapotte voeding, alleen ze hebben de voeding toen eruitgehaald en nu is die kwijt.
Powermac M8493[/quote:1aad62f0ee]
Gecontroleerd op bolletjes aan de bovenkant niets te vinden, Het scheef staan wat bedoel je daarmee??
[quote:d843ed207e="AppleNANdO"]Mijn powermac g4 933mhz start niet meer op ik weet dat het de voeding is, En dat het een bekend probleem is..[/quote:d843ed207e] Er zijn meer mogelijkheden.....[url=http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=1763642&highlight=#1763642]PowerMac G4/1.25GHz DP MDD start niet meer op/opgelost[/url]
Ga het morgen proberen maar denk dat het niet uitmaakt omdat ik de voeding hoorde tikken. Is het misschien mogelijk om een verloop te maken van een standaard ATX naar deze apple/acbel voeding.
[quote:2e469b67e9="AppleNANdO"]Ga het morgen proberen maar denk dat het niet uitmaakt omdat ik de voeding hoorde tikken. Is het misschien mogelijk om een verloop te maken van een standaard ATX naar deze apple/acbel voeding.[/quote:2e469b67e9] Ik heb ook interesse :D
Je kan het nameten heb je wel een werkende voeding voor nodig, daarna alle kabels overzetten. Klinkt heel simpel.
Mischien kan je nog op internet een pin-out van die voeding vinden. Is wel makkelijker dan nameten.
Ben bezig met de pinout maar er is weinig info over te vinden :roll:
[quote:89af5a78b0="iNanc"][quote:89af5a78b0="AppleNANdO"]Ga het morgen proberen maar denk dat het niet uitmaakt omdat ik de voeding hoorde tikken. Is het misschien mogelijk om een verloop te maken van een standaard ATX naar deze apple/acbel voeding.[/quote:89af5a78b0] Ik heb ook interesse :D
Je kan het nameten heb je wel een werkende voeding voor nodig, daarna alle kabels overzetten. Klinkt heel simpel.
Mischien kan je nog op internet een pin-out van die voeding vinden. Is wel makkelijker dan nameten.[/quote:89af5a78b0]
Hier staat de adapter die ervoor gemaakt is volgens het forum moet het werken.
Ik zelf ben ook nog met mijn power supply bezig geweest en heb die weer aan de praat :lol:
Ik ga morgen wat nieuwe componenten halen voor de psu ,Er zit een rot contact vermoed ik bij een spoel. Ik laat het wel weten of het lukt.
Mac liefhebbers,
Ik heb net een site gevonden met de “oplossing” Tenminste hij staat er op, of je in staat bent het zelf uit te voeren is een ander verhaal. En helaas niet gewoon te bestellen bij hem, doen ze niet voor het buitenland
Maar goed, als iemand zo handig is hou ik mij ook van harte aanbevolen.
[quote:01d2a34e92="ArenCh"]Mac liefhebbers,
Ik heb net een site gevonden met de “oplossing” Tenminste hij staat er op, of je in staat bent het zelf uit te voeren is een ander verhaal. En helaas niet gewoon te bestellen bij hem, doen ze niet voor het buitenland
Maar goed, als iemand zo handig is hou ik mij ook van harte aanbevolen.
http://atxg4.com/[/quote:01d2a34e92]
Op de link hierboven kom je er ook.
De adapter waar hij over praat kan je makkelijk zelf maken.
De adapters zijn te koop bij conrad 4.95 en ook de diodes kan je daar bestellen.
Succes