Powermac G4

Hey mensen

ik heb deze powermac http://www.everymac.com/systems/apple/powermac_g4/stats/powermac_g4_500_dp.html

Nu wil ik hier een grotere hardschijf in zetten liefst 2 waar kan i kde ze aanschaffen? Want het is namelijk nog een Ultra ATA/66 en ik kan ze niet meer vinden online?

Er kan ook gewoon een ATA/100 of ATA/133 schijf in.

Gewoon naar een apple reseller bellen, die kunnen je dat zo vertellen. Ben je misschien wel meer kwijt dan via een onlie site, maar dan weet je wel dat 't werkt.

o kdus dat scheelt, maar welke groote kan er maximaal in kan ik er ook bijvoorbeeld een 250 gig hardeschijf in gooien en hoeveel schijven kunnen er uberhaubt in?

E nzijn er trouwens ook nog videokaarten die er in kunnen bijvoorbeeld de 9200 AGP PC&MAC versie of mss de Radeon 9800??

Er kunnen 4 schijven in een G4. De cd/dvd-speler/writer(s) gaan daar van af. 250 Gb kan best, hooguit moet je partities maken wanneer volumes boven een X aantal Gb niet worden ondersteund.

Of extern via FW? Kan je ook je oude schijf behouden... en als systeem schijf gebruiken...

2 HD's van 120Gb erin knallen (ATA/133). Hij herkent namelijk geen HD's groter dan 128Gb, dus de 120Gb's zijn de limiet :)

Je kunt de 9800pro ook nog plaatsen (kost ongeveer 250,-), maar als je er geen
games op doet, dan denk ik dat het overkill is. Die Mac is natuurlijk al wat ouder.
Persoonlijk zou ik dan voor een 9600 gaan (als ze nog te krijgen zijn… kijk eens op
www.macsales.com of www.macstuff.nl ). Die kost minder, en geeft voor ontwerp en
DTP-werkzaamheden meer dan voldoende power.

250,- uitgeven voor een videokaart lijkt me persoonlijk een beetje té voor een Mac
van ±4 jaar oud (zoiets was het toch?) :wink:

Mvg,
Joram

p.s.: Je kan makkelijk 1 van de 120Gb’s gebruiken als Systeem, en de
ander voor je data/rommel natuurlijk. Dan zou ik die oude HD eruit gooien, want
die maakt vást meer geluid dan nodig (ouderdom), en hij is trager ook.

[quote:a6ae2b362e="joram"]2 HD's van 120Gb erin knallen (ATA/133). Hij herkent namelijk geen HD's groter dan 128Gb, dus de 120Gb's zijn de limiet :) [/quote:a6ae2b362e] Met 2 parities per schijf kunnen er gewoon 250 Gb schijven in.

Is dat zo Martini? Dat wist ik niet eens :) Maar persoonlijk zou ik die gok niet wagen eigenlijk. Je hebt hoe dan ook 2 delen met 120/128Gb, of je het nu doet met 1x250Gb of 2x120 ;)

Ik heb een 160Gb disk in mijn G4-800 (die zou ook nog de oude controller moeten hebben) en die is volledig bruikbaar op deze manier. Met 250Gb schijven kun je dus wel 750Gb onderbrengen, en dat gaat met 120gb schijven niet.

Hmmm, zit wat in :) Het is denk ik maar net wat je wilt... met 2 partities heb ik 't wel gehad. Met 4x250Gb heb je 8 partities op je HD staan... da's voor mij (en m'n OSX-verslaving) een beetje teveel van het goede.

Maar aan de andere kant… als je een beetje hobbiet (anders dan Hobbit :smiley: ) met
video en dergelijke, dan is 1Tb wel érg lekker!

Ik heb 9 partities op twee schijven. Heerlijk. Ik zie net in het wanneer-is-jouw-mac-gemaakt topic, dat de mijne van februari 2002 is. Dan kan ie misschien toch al de nieuwe controller hebben. Ik dacht dat mijn bak ouder was. Nu weet ik niet meer zeker of partitioneren wel werkt. Een nieuwe PCI controller voor 20 euro kan natuurlijk altijd ook nog.

Met FW heb je daar geen problemen mee volgens mij!!!

Er kunnen wel grotere HD's in. Heb ik ook gedaan en werkt perfect.

http://www.speedtools.com/ATA6.shtml