PowerMac G5 Dual/Quad Airport and Bluetooth upgrade kit

Heb eind vorig jaar een dual G5 besteld met airport. De oude airport extreme kaart bestaat niet meer, voor laatste serie G5 's is er nu een gecombineerde uitbreiding met airport extreme en bluetooth. Omdat de uitbreiding niet leverbaar was zou de dealer hem nasturen, ik zou hem makkelijk zelf kunnen inbouwen. Ik heb een en ander nu voor me liggen en vraag me af hoe en waar het geïnstalleerd moet worden. setje bestaat uit twee kleine printplaatjes, twee schroefjes en twee plastic klinknagels. Heb gezocht op de support afdeling van Apple maar daar staat geen manual. Logisch, want volgens de site is het niet de bedoeling om het zelf te doen:

[b:39a3211490]The AirPort Extreme with Bluetooth 2.0+EDR card is not a DIY (do-it-yourself) part.[/b:39a3211490]

tips ?

Er mee naar de dealer om het in te laten bouwen.

Je zou zeggen dat deze beter had moeten weten.

zit in je G5 nergens een plaatsje waar het mooi past?

Aan de achterkant van de G5 zitten antennes voor BT en Airport. Volg de draden die de computer ingaan en op de plek waar ze eindigen moet je de printjes vastzetten.

Er zit idd een plaatsje waar het kaartje perfect in past. Dit zit aan de voorkant, boven de geheugenmodules. Er hangen ook twee antennekabeltjes klaar om aan te sluiten. Het enige is dat niet duidelijk is welk kabeltje waar moet. De kabeltjes zijn identiek en niet gemerkt Op het kaartje waar de antennekabeltjes op geprikt moeten worden staan ook geen merktekens.

Ik bel morgen wel de leverancier.

[bewerk]
het maakt niet welk kabeltje je waar aansluit
de antenne voor BT en AE zijn blijkbaar identiek.