Powermac G5 en el cheapo microfoon

Ik wil skypen met m'n vriendin die voor stage in Thailand zit, en wil de mic aansluiten op m'n Mac maar ik krijg op geen enkele poort geluid!?

Ik heb aan de achterkant 2 ingangen een analoge en digitale line in… in beide gevallen als ik de mic aansluit (gewoon mini-jack plug) dan krijg ik nergens respons of enig signaal dat ie werkt. Kalibreren lukt ook niet. Digitale line in werk uiteraard niet, maar tis toch niet zo dat ik een advanced microfoon nodig heb en dat die goedkope niet werken voor skype??

Wie kan me vertellen op welke aansluiting ik die mic moet aansluiten en waar ik 'm kan instellen? Microfoon werkt prima op andere pc’s.

Programmaatje ‘line in’ geeft ook op geen enkele poort enige respons!

Meeste mics voor Apple hebben een iets andere aansluiting. Degene die bijv. vroeger bij de mac zaten die kunnen niet op een WIndows machine.

Welke mac heb je? heb je geen interne mic?
Ik geloof dat je een DIN15 moet hebben en de meeste PC mics zijn DIN13 maar dat durf ik niet helemaal zeker te zeggen hoor!

ding inpluggen, naar system preferences >Sound > Input daar het goede ding selecteren en kijken of ie het doet

Hoi,

Die ingang op de PowerMac werkt alleen met versterkt geluid. Waarschijnlijk heeft die goedkope microfoon dat niet.

[quote:9ac6cd8a79="Aardbei"]Meeste mics voor Apple hebben een iets andere aansluiting. Degene die bijv. vroeger bij de mac zaten die kunnen niet op een WIndows machine.

Welke mac heb je? heb je geen interne mic?
Ik geloof dat je een DIN15 moet hebben en de meeste PC mics zijn DIN13 maar dat durf ik niet helemaal zeker te zeggen hoor![/quote:9ac6cd8a79]Heb een dual 1,8 g5…

Ik heb dus een mic met interne versterker nodig?

of een externe versterker. Zoals de iMic van griffin die heb ik en hij werkt perfect met skype.

Mischien zijn er nog ergens programma’tje op het web die de line in kunnen boosten zodat je hem wel hoort.

of een usb mic...

Zat met hetzelfde probleem als jij 9ook op dezelfde machine trouwens) en heb maar een Logitech usb headset gekocht, maar dat werkt wel als een zonnetje; inprikken, klaar

Of een bluetooth headset. Ook erg makkelijk. Ik dacht dat een G5 alleen nog digitale audio had. Of heeft apple weer een leuke plug bedacht waarbij een verloopstekker nodig is om een gewone mic aan te sluiten. Let ook op dat een gewone mich een zwakker signaal heeft dan nodig voor een analoge lijningang. Kan ook het probleem veroorzaken.

[quote:a4eff34bb4="Martiniman"]Of een bluetooth headset. Ook erg makkelijk. Ik dacht dat een G5 alleen nog digitale audio had. Of heeft apple weer een leuke plug bedacht waarbij een verloopstekker nodig is om een gewone mic aan te sluiten. Let ook op dat een gewone mich een zwakker signaal heeft dan nodig voor een analoge lijningang. Kan ook het probleem veroorzaken.[/quote:a4eff34bb4]net wat jij zegt, tis allemaal wat onduidelijk!

Een bluetooth headset is me te duur, een usb is eventueel nog wel te betalen…

Maar is het zo dat een usb microfoon 't gegarandeerd doet? Universeel en plug en play? Of moet ik persee een bepaald merk hebben?

USB kan eigenlijk alleen iMic+knakenmicrofoon of Logitech USB mic. Allebei zo'n 40 euro. Andere dingen weigeren vaak door gebrek aan drivers. Bluetooth werkt veel vaker (net iets geavanceerder protocol en prima OSX ondersteuning). Ik heb de iMic (33 euro) gekozen met een Trust-mic van 6 euro bij de dixons. Overigens zijn er ook al BT sets van 30 euro.

[quote:cdbe9a5d54="Martiniman"]USB kan eigenlijk alleen iMic+knakenmicrofoon of Logitech USB mic. Allebei zo'n 40 euro. Andere dingen weigeren vaak door gebrek aan drivers. Bluetooth werkt veel vaker (net iets geavanceerder protocol en prima OSX ondersteuning). Ik heb de iMic (33 euro) gekozen met een Trust-mic van 6 euro bij de dixons. Overigens zijn er ook al BT sets van 30 euro.[/quote:cdbe9a5d54]Ja die Trust mic van jou heb ik waarschijnlijk ook, die langwerpige grijze voelspriet...

Waar zijn die bluetooth sets voor 30e? Welke merken zijn dan wel en niet goed voor osx?