PowerMac G5 of een iMac G5 kopen

Hoi,

Ik kan gewoon niet kiezen tussen een PM G5 2x 2.0 of een iMac G5 20" 2.0.

Ik heb al een 20" cinema display (wel de ouwe) maar gvd wat ziet de iMac er moooi uit.

Ik doe voornamelijk webdesign / web progameren en af en toe muziek programma’s.

wat is de beste keus denken jullie? En ik doe meestal heel lang met mijn apple (heb momenteel nog de PB 800)

[quote:39bb10ac09="soulrebel"]Hoi,

Ik kan gewoon niet kiezen tussen een PM G5 2x 2.0 of een iMac G5 20" 2.0.

Ik heb al een 20" cinema display (wel de ouwe) maar gvd wat ziet de iMac er moooi uit.

Ik doe voornamelijk webdesign / web progameren en af en toe muziek programma’s.

wat is de beste keus denken jullie? En ik doe meestal heel lang met mijn apple (heb momenteel nog de PB 800)[/quote:39bb10ac09]

Voor de taken die je doet is de iMac G5 voldoende maar je zegt dat je een 20" Cinema display hebt. Dan raad ik je toch aan om de veel snellere PowerMac G5 te kopen!

Ik heb gewacht en wilde de PowerMac 1xG5 kopen. Jammer genoeg is die niet ge-upgrade. Daarom heb ik een 17" iMac G5 gekocht. In jou geval raad ik dat niet aan want in jou prijsklasse kan je wel een PowerMac 2xG5 kopen die net ge-update is! :slight_smile:

Als ik al een 20" cinema had staan ging ik voor de powermac. de cinema display is nog steeds een van de mooiste schermen kwa beeldkwaliteit.

Qua snelheid is die imac echt wel snel genoeg voor de komende jaren. Maar de mogelijkheden die je met een tower hebt zijn gewoon groter.

Als je web ontwikkelaar bent, heb je vaak Firefox, Safari, BBEdit ( of iets dergelijks ) photoshop/ illustrator, mail, preview eventueel je MySQl monitor etc etc open staan. Wat ik zelf als gebrek zie bij de iMac is het uitblijven van de mogelijkheid van een tweede monitor…

----------

de cinema display (dus de witte heb ik, niet de nieuwe grijze) gebruik nu vooral op me pc en voor me powerbook.

En je hebt gelijk zulke programmas heb ik altijd openstaan op me laptop.

Dus beter voor de PM gaan??

En ik ga het kopen bij www.eiland.nl Je kan dan per termijn betalen en de eerste 20 maanden is het rente vrij. En ik weet al zeker dat ik het binnen de 20 maanden kan betalen.

[quote:af9b05e6b7="martijnG"]Wat ik zelf als gebrek zie bij de iMac is het uitblijven van de mogelijkheid van een tweede monitor...[/quote:af9b05e6b7]

VGA-aansluiting + hack is mogelijk :slight_smile: Wel geen DVI aansluiting. Zal misschien m’n oud CRT ook aansluiten op m’n iMac. 'k Heb maar een 17" iMac willen bestellen. Nu heb ik tenminste nog geld als ik iets anders wil. Anders was het op :stuck_out_tongue:

Altijd voor de powermac gaan. Dubbelprocessor is stukken prettiger, zeker als je een beetje professioneel werkt. (De G5 is toch ook niet lelijk?)

Of je een PowerMac of iMac moet kopen hangt een beetje af van wat je ermee wilt gaan doen. Ikzelf sta ook voor dat probleem: mijn budget laat of de kale goedkoopste PowerMac toe of het middenmodel iMac. Ook ik weet eigenlijk niet wat ik precies moet doen.

iMac kopen en dan remote desktop gebruiken voor bediening van mijn PC (die staat er helaas ook nog) of een PowerMac kopen met los scherm…Het is moeilijk, want de iMac is completer uitgerust dan de PowerMac single processor. De laatste is echter weer veel beter uit te breiden. Videokaart, CPU en drives zijn zonder problemen te upgraden, mocht dat ooit nodig zijn. Ik vraag me alleen af of een single processor PowerMac wel sneller is dan een iMac…

Soulrebel: Ik zou hem zéker niet bij Eiland Muziek halen als de info op hun website up-to-date is....

Hun prijs voor de 2x 2Ghz Powermac is 2459,- incl., terwijl die op de
Apple site maar 1969,- is! En dan heb je er nog een grotere HD, meer
RAM, én een stuk betere videokaart bij ook.

En bij de Macstore of Apple.nl hebben ze ook financiëringen hoor :wink:
Misschien niet de eerste 20maanden rentevrij, maar ze zijn zeker niet duur.

Ps.: Als je al een scherm hebt, zou ik ook voor de Powermac gaan.
veel meer kracht en uitbreidingsmogelijkheden :slight_smile:

Mvg,
Joram

De Powermac single processor zou ik zeker niet kopen, dan kun je beter een imac aanschaffen.

PS. bij www.negshop.nl heb je nu een 2 x 1.8 + 1280 mb geheugen Powermac voor 1699,-

[quote:6f9df07a79="Ludo"]De Powermac single processor zou ik zeker niet kopen, dan kun je beter een imac aanschaffen.[/quote:6f9df07a79]

Dat dacht ik dus ook al. Het enige verschil is dat zelfs die single processor nog altijd beter uit te breiden is dan een iMac. Ik heb eigenlijk geen idee hoe lang de iMac meekan. Ik weet wel dat de videokaart niet te upgraden is enzo, maar is dat wel nodig? Er is bij de PowerMac ook niet zo heel veel keus in kaarten. Maar jij vindt de single processor dus geen goede keus. :?

De meerwaarde van een tweede processor is vele malen groter dan het prijsverschil...

Tenzij je al een scherm hebt, en veel uitbreidingsmogelijkheden zoekt ;) Ik heb zelf bijvoorbeeld al een scherm, en heb eigenlijk 4usb-poorten nodig, én 2 HD's.

Dan zou ik een USB-hub en een externe HD moeten kopen als ik de iMac haal.
De Powermac single 1.8Ghz is een mooie instapper denk ik… zeker voor
mensen die wel uitbreidbaarheid zoeken, en al een scherm hebben.

[i:97d15388b1]Ik wil zelf een iMac halen, puur omdat ik dat ding er mooi uit vindt zien,
en een beetje ruimtegebrek heb. Maar als ik de ruimte ervoor had,
zou ik zéker voor de Powermac 1.8Ghz gaan[/i:97d15388b1]

Mvg,
Joram

[quote:484fffea9f="Ludo"]De meerwaarde van een tweede processor is vele malen groter dan het prijsverschil...[/quote:484fffea9f]

Dus ik kan beter nog tot eind juni wachten, want dan heb ik genoeg geld gespaard en kan ik eventueel een Dual 2 Ghz kopen. Die is sowieso beter dan de single processor. Ik neem aan dat die langer meekan dan een iMac?

De levensduur maakt vlgs mij geen enkel verschil, het zijn allebei apple's nietwaar :)

Uitzonderingen daargelaten, draait een apple toch minstens 5 a 10 jaar.

[quote:0c34c7fbbc="joram"]Tenzij je al een scherm hebt, en veel uitbreidingsmogelijkheden zoekt ;) Ik heb zelf bijvoorbeeld al een scherm, en heb eigenlijk 4usb-poorten nodig, én 2 HD's.

Dan zou ik een USB-hub en een externe HD moeten kopen als ik de iMac haal.
De Powermac single 1.8Ghz is een mooie instapper denk ik… zeker voor
mensen die wel uitbreidbaarheid zoeken, en al een scherm hebben.

[i:0c34c7fbbc]Ik wil zelf een iMac halen, puur omdat ik dat ding er mooi uit vindt zien,
en een beetje ruimtegebrek heb. Maar als ik de ruimte ervoor had,
zou ik zéker voor de Powermac 1.8Ghz gaan[/i:0c34c7fbbc]

Mvg,
Joram[/quote:0c34c7fbbc]

Ik twijfel dus ook sterk. In mijn onderschrift staat wel dat ik een G5 1.8 wil kopen, maar ik zit al dagen te twijfelen erover. Ik hoef niet de snelste Mac te hebben, dat ook weer niet, maar toch moet ie een paar jaar meekunnen en dan denk ik dat een PowerMac een betere keus is dan de iMac.

Externe HD enzo heb ik al, dus dat is geen probleem.

[quote:fa48af0484="Ludo"]De levensduur maakt vlgs mij geen enkel verschil, het zijn allebei apple's nietwaar :)

Uitzonderingen daargelaten, draait een apple toch minstens 5 a 10 jaar.[/quote:fa48af0484]

Dat is wel zo ja. Alleen denk ik dat een PowerMac langer meekan door de uitbreidingsmogelijkheden. Zaken als videokaart kunnen daardoor langer actueel blijven. Bij een iMac kun je dat vergeten.

Dat ligt eraan wat je ermee gaat doen :) Als je een beetje knutselt heb je zéker genoeg aan 1x 1.8Ghz.

Je merkt alleen echt veel voordeel van een Dual als je dingen zoals
erg zwaar photoshopt, videobewerking, 3d Programma’s e.d.

Maar de gemiddelde gebruiker zal er niet écht veel profijt van hebben.
Ik zou eerder voor een single processor gaan, en een betere videokaart
en meer ram, dan voor een dual 2Ghz.

[quote:00d01348ae]De meerwaarde van een tweede processor is vele malen groter dan het prijsverschil…[/quote:00d01348ae] Dat vind ik een beetje relatief… het hangt er gewoon vanaf wat je ermee doet.
De meeste thuisgebruikers zullen nooit een dual nodig hebben, dus is
het prijsverschil veel te groot.

Ik heb met een Dual 1.8Ghz en een Single 1.8Ghz gewerkt, en merk niet echt veel
verschil in snelheid… en ik gebruik Photoshop en Illustrator best heftig
(redelijk tot zware bestanden).

Mvg,
Joram

eiland.nl is een winkel en geen webshop, vandaar dat hun website beetje niet up-to-date is. Heb ze gebeld en ze hebben idd de nieuwe macs(met de nieuwe prijzen).

Denk dan maar toch dat ik voor de powermac ga, al hoewel ik de combinatie van de pm en mijn monitor niet zo mooi vind (grijs en wit)…maar ja

Is het ook mogelijk om in de toekomst je cpu te upgraden van een powermac?? en wordt dat ondersteund door apple of gaat dat dmv een hack??

Er zullen op ten duur vast wel upgrades voor de G5 komen, maar daar kun je voorlopig nog wel even op wachten denk ik ;)

Waarschijnlijk zal dat net zo soepel werken als de G4 upgrades.
Alles draait er net zo mooi op als op de originele processor.
Ik heb een Cube die ik eens geupgrade had, en alle programma’s
deden het gewoon… maar upgradeprocessoren voor de G5
zullen er de komende 2 jaar nog vast niet in zitten hoor, lol!

Mvg,
Joram