Powermac G5 opent / eject Superdrive NIET meer.

Ik heb sinds twee weken een nieuwe Powemac G5 en al bij dag één (verse install. Mac OS X 10.3.9) heb ik een storing met het openen van de cd-lade van de standaard Superdrive.

Als de machine net is opgestart reageert de superdrive WEL via Eject op het keyboard en het handmatige knopje van de Superdrive.
Maar na enige tijd werken op de machine reageert de Eject-button niet meer.
Het Eject-symbool verschijnt nog wel eenmaal op het scherm, maar de lade komt er niet meer uit.
Als ik de Superdrive handmatig open via het knopje op de voorzijde van de superdrive komt deze erwel uit. Plaats ik dan vervolgens een CD, spint de superdrive niet op en er verschijnt niets op het bureablad.
Het enige wat dit ongemak weer doet herstellen is een herstart :oops: .

Op dit moment heb ik mijn derde Superdrive van Apple er al in, Firmware is compleet bijgewerkt met de laatste up-date van 13 mei '05 en MAC OS 10.3.9 is ook volledig bijgewerkt.
Ik heb het vermoeden dat het sofware-matig en niet aan de hardware ligt.

Kent iemand dit probleem?
Is er een (grafisch (quarkXPress, Suitcase)) programma wat verschrikkelijk stoort met MAC OS X?
Of kan iemand mij een suggestie geven waar ik nog naar kan kijken?

Alvast bedankt.

Lijkt me raar, heb je in die 2 weken al 3 nieuwe superdrives gekregen?

Zal allicht dan wel een ander probleem zijn, heb je Tiger erbij gekregen bij uw G5? Als je hem nog maar 2 weken hebt, dan zou dat wel het geval moeten zijn denk ik (event. met uptodate programma) Misschien lost dat het systeem wel op, en is het iets met je installatie van 10.3

Heb je al een reinstall gedaan van het systeem of nog niet(10.3.9)?

betreft het een 1.8 single ?? Laat 2004 model ?

Dan ben je niet de enige…

http://discussions.info.apple.com/webx?14@360.AM97abqnW4J.1@.68a51213

Ik heb hetzelfde probleem… niets aan te doen :S
Apple biedt geen werkende oplossing…

Ik heb ook last van langzame shutdowns en een crashend systeem als ik hem in sluimer stand wil zetten…

Sorry, maar onzin “niks aan te doen”. Garantie is bij wet geregeld. De leverancier dient een deugdelijk product af te leveren, heel simpel. Dus terug met die machine. Of de leverancier/Apple dat nu wel of niet op kan lossen is het probleem van de leverancier/Apple. De wet is hier heel duidelijk in. Ondeugdelijke producten moeten worden teruggenomen en worden vervangen door een deugdelijk product. Zo niet dan kan de koop onmiddellijk worden teniet gedaan, zo simpel is het! De eerste die hiervoor kan worden aangesproken is de leverancier van het product. Hoe die dat verder regelt met de producent, Apple in dit geval, is zijn/haar probleem.

Probeer's even je processor snelheid via systeemvoorkeuren van automaat af en op hoogst te zetten kan me herinneren dat ik ook zoiets me gemaakt had. Dit hielp bij mij direkt het heeft trouwens geen enkel zin op automaat te laten

Het is inderdaad een Powermac G5 1.8 Ghz met 1.25 GB RAM-geheugen. En hij zit gelukkig wel in de Apple-care, vandaar de derde Superdrive!

Ik ga even aan de slag met jullie info, en ik hoop dat er nog wat bij mag komen zodat ik het probleem kan verhelpen, want gewoon accepteren kan natuurlijk niet, zelfs niet van een Apple.

Heb je het ook geprobeerd via de terminal met het commando. drutil eject

als je al 3 drives hebt gehad, ligt het dus niet aan de drive. Ergo er is iets anders kapot aan de Mac. Aan de software zal het niet liggen want er zijn honderdduizenden G5's te vinden die met dezelfde software wel gewoon ejecten.

Apple dient jouw dus een nieuwe G5 te geven of het moederbord te vervangen. Je hebt nog AppleCare, dus ga op je strepen staan.

Hey jongens,

Ik ben nu 3 uur verder met de G5 machine met de processor op “hoogst” en de Superdrive reageert wederom NIET, heeft het vanochtend wel een aantal keer goed gedaan.
Maar opdit moment is de pret al weer voorbij. De superdrive reageert weer niet op de Eject-button.

Ook via de terminal met het comando “drutil eject” reageert de Superdrive NIET meer!

Iemand nog iedeeën???

Bij Energy Saver Put the Hard Disk(s) to sleep when possible uitzetten...

Ik heb hetzelfde probleem met mijn drive als ik een DVD erin laat zitten en er niks mee doe, vervolgens lopen alle programma’s 1 voor 1 vast. Dit was voor mij de oplossing.

Bij jou eject dat kreng ook niet als er niks in zit, dat probleem had ik dus niet, maar het valt te proberen.

Sorry jongens, maar processorsnelheid en slapende schijven horen ab-so-luut- geen invloed te hebben op het uitwerpen van schijven of het vastlopen van machines.

Het hoort gewoon te werken. Je hebt massa’s poen neergelegd voor een computer. Ik snap niet dat dit geaccepteerd wordt! Ga terug naar de winkel met die zooi!

Ik heb een dual 1.8 G5 en daarop werkt alles prima, zelfs met een door mijzelf er in geprakte Pioneer DVD-RW en 2e harde schijf van de computerboer, alsmede geheugen uit een goedkope flutwinkel. Get up, stand up, stand up for your right!

Ik heb een geflashte Pioneer Drive van de MyCom. Er zijn er meer met dit probleem op het internet. Als mijn drive idd van Apple was geweest was ik allang terug gegaan.

Het vastlopen zal ik ook meteen even uitleggen, hoe dit komt. Op het moment dat ik een disc eruit wilde halen dan wilde hij niet openen, unmount loopt hierdoor vast. Proberen deze te killen heeft tot gevolg dat er iets misgaat met launchd. En als die op zn bek gaat, dan werkt helemaal niets meer.

Hartelijk dank al voor de (bruikbare tips)

Ik heb de processor nu op hoogst staan.
En de machine heeft vandaag eenmaal geweigerd, en dat gebeurde direct naar dat ik de machine uit de sluimerstand haalde. Dus nu even testen als ik de machine niet meer in sluimerstand laat vallen of het mankement zich niet meer voordoet.

Ik laat het jullie weten?

Mocht iemand nog iets weten van dit probleem, schroom dan niet om je reactie te plaatsen.

Dank je!

Ben nu weer twee dagen verder en de superdrive doet het gewwon zonder storing!!! Dus heb je hier problemen mee:

Zet je :apple: G5 de processor staand op “hoogts”
En zet de sluimerstand van je computer op “nooit”

Hoop wel dat het mankement bij volgende updates toch verholpen mag worden, want het blijft een beetje behelpen.

Succes!

Ik had precies hetzelfde probleem. Nadat ik de cd-rom op MASTER gezet heb ipv Cable Select heb ik geen problemen meer gehad. Hopelijk werkt dit bij jullie ook!

Ik heb dit ook ergens gelezen. dat de dvddrivesomns op cableselect staat piv op master.Het probleem kan eventueel hierdoor worden verholpen

Ik heb geen last meer van het probleem, maar wil weten graag wel weten hoe ik de superdrive van "cable-select" omzet naar "Master".

Zit dat op de achterzijde van de superdrive, of gewoon bij de systeemvoorkeuren?

Dat doe je met de jumpers achter de superdrive dus je moet de superdrive eruit halen en soort kleine stekker van positie veranderen waarom zou je? Je moet het zo zien een computer zet je bij voorbaat al niet in sluimer automatisch dat moet je zelf doen vind ik . Dat wordt je als een van de eerste dingen geleerd niet je computer op sluimer automatisch stel je bent aan het renderen of dvd branden en je ziet je harde schijf in sluimer gaan daar zit niemand op te wachten. En de compressor op automaat is ook een onzin functie Dit is zelf door apple aan mij persoonlik vertelt waarom zal je de helft capaciteit gebruiken als je de hele snelheid kan benutten om dingen lekker snel te bewerken dus lekker op z'n hoogst staan laten. Naar paar dagen ben je weer vergeten en je hebt er veel plezier van en geen nadeel

Hoe stel je de cd-rom in op MASTER ipv Cable select?