powermac g5 start niet op

Hallo,

Ik heb een tweedehands revA dual 2 ghz powermac g5 gekocht, met radeon 9800 pro (oem). Ik heb hem werkend gezien.
Nu heeft de man waarvan ik de mac kocht de mac naar mij toegebracht.

Hij heeft een plastic cinema display (tft) en zei dat hij de mac aan en uitzet met de button op het beeldscherm. Ik heb echter een 20 inch Alu cinema display en daarmee kan je een mac niet via het beeldscherm aanzetten.

Nu is mijn vraag; Als je de instellingen zo hebt dat je je mac via het beeldscherm aanzet, kun je dan de powermac ook nog aanzetten via de knop op de mac zelf? Of is het, of de knop op de mac, of de knop op het display.

De mac start niet op via de aanknop op de mac met mijn scherm eraan. Kan het zo zijn dat ik mac eerst aan een plastic display moet hangen en dan de instellingen moet verandereren zodat aan/uitzetten met het cinema display uitgeschakeld staat? Of zou de mac altijd moeten kunnen opstarten via de aan/uitknop op de mac zelf?

Anders denk ik dat de mac defect is geraakt tijdens transport…

Groet,

Jonnie

zowieso zou je mac gewoon met de standaard aan en uit knop aan moeten. Misschien ben je genaaid?

Nah genaaid, denk ik niet. Ik kan hem terug brengen mocht het allemaal niet werken. En het leek een goeie kerel (niet dat dat wat zegt...)

Ik wil de mac alleen wel graag hebben:(

Maar tenx voor je antwoord. het leek mij ook al raar dat je hem alleen via beeldscherm aan kan zetten.

Groetjes

Dit is normaal op een Alu scherm werkt dit dus niet meer.

Dit wist ik al, het ging er mij om of de comp zowieso altijd via de aanknop aan kan.

groetjes

Stekker in het stopconteact?? 8) Zonder gein, het kan de beste overkomen... Of misschien zit de powercable niet helemaal goed in de voeding. Een Mac raakt echt niet defect van een stukkie transport. Dan moet je wel heel gek doen. Maar goed het kan altijd gebeuren natuurlijk. Dan is het domme pech.

Ik heb echt alles gechecked. Hij zei dat toen ie de mac kreeg hij hem alleen met het beeldscherm aankreeg.

Maar met mijn alu scherm kan dat niet meer. Vandaar. Ik breng hem vanavond maar naar hem terug.

Ben wel benieuwd of de g5 met zijn beeldscherm wel aangaat.

BTW hij vervoerde de mac in een deken met de auto. De doos was er niet meer. Misschien te veel door elkaar geschud?

Hoe dan ook ik breng hem terug… :cry:

Zo heb net de mac terug gebracht en vanmiddag al een 2.3 ghz powermac besteld die ik, als het goed is, morgen ochtend kan ophalen 8)