Powermac G5 verkopen

Met pijn in het hart ga ik een goedwerkende PowerMac G5 verkopen, wat ik me afvraag is wat deze nog waard is. Volgens Mac2Sell is het beestje nog €340 waard, maar ik weet niet goed hoe betrouwbaar dit is...

Het gaat hier om een Powermac uit de laatste serie, late 2005. Het is een G5 met 2 ghz (2x), 8gb RAM (max. 16), 500gb harddisk en een NVIDIA GeFore 6600 LE (128mb, PCIe x16). Verder de standaarddingen zoals een superdrive, Firewire 400 en 800, dual LAN en optical audio.

Helaas is de kast wel beschadigd, er zitten wel een aantal lelijke krassen op. Ook heb ik er geen originele DVD's bijgekregen.

Wat denken jullie hiervan? Alvast bedankt voor de antwoorden! :)

Als hij nog goed werkt en het doet je pijn, waarom verkoop je hem dan? Ik heb hier nog een goedwerkende Mac mini van begin 2005 maar die doe ik niet weg hoor.

Nou ja, het probleem is dat ik ook nog een iMac en Macbook pro heb (beide Intel), dus de Powermac is een beetje onnodig en neemt veel ruimte in (een mini had ik ook gehouden denk ik :razz:).

Waarom maak je er niet een fileserver van? Voor backups e.d.
Dan zet je h'm ergens neer waar ie niet in de weg staat, bv op zolder.

Fileserver? Ik ben maar een simpele gebruiker die met externe schijven werkt, haha.
Het klinkt best leuk, maar we hebben er echt geen ruimte voor.

[quote=TheBigZ url=http://www.onemorething.nl/community/topic/powermac-g5-verkopen#post-2506677 time=1356872477]Waarom maak je er niet een fileserver van? Voor backups e.d.

Dan zet je h\'m ergens neer waar ie niet in de weg staat, bv op zolder.[/quote]

Nadeel hiervan is ook altijd dat een Mac Pro redelijk wat stroom lust - niet heel erg gunstig om die voor de "lol" als fileserver 24/7 te laten draaien :)

Alhoewel je energieleverancier ongetwijfeld wel blij zal zijn :)

En daarbij heb je een nieuwe mini er na een jaar uit met het stroomverbruik van de G5.

350 euro is wel redelijke prijs als je tweedehandsmac.nl bekijkt. Ik zou het teveel vinden omdat je er niet zoveel nieuws meer mee kan. Nieuwe OS etc en zal ook niet meer ondersteund gaan worden door third party software bouwers.

Het is een nog wel een krachtige Mac dus ik denk voor ?400euro te verkopen.

Klinkt nog wel goed! :)

Ik heb 'm voor €300 op Tweedehandsmac.nl staan, dus ben benieuwd! Op marktplaats heb ik 'm zonder vraagprijs staan, staat nu op €115, ze gaan soms met slechts 5 euro eroverheen bieden, zucht. :razz:

Tweedehandsmac.nl is wel de slechtste site om prijzen te vergelijken. Sommige mensen denken daar echt de hoofdprijs te krijgen voor oude rommel... :crazy:

Het kan voor sommige mensen een uitkomst zijn. Soms heb je bijvoorbeeld een bedrijfsproces dat niet vernieuwd hoeft te worden, maar nog wel op oude hard- en software draait. Dat kan net zo goed met PPC macs zijn, en dan is dit een vrij praktische oplossing, een 2e hands goed werkende Mac.

Gewoon tussen de 300 en 400 verkopen, dan zit je altijd goed. Meer kan je niet verwachten, want er zijn gewoon genoeg andere Power Mac G5's die voor ±350 te koop zijn op de wereld.

[quote=G-Force url=http://www.onemorething.nl/community/topic/powermac-g5-verkopen#post-2506744 time=1356878795]Tweedehandsmac.nl is wel de slechtste site om prijzen te vergelijken. Sommige mensen denken daar echt de hoofdprijs te krijgen voor oude rommel... :crazy:[/quote]

Helemaal gelijk maar wat ik tweedehands heb verkocht ging prima op tweedehandsmac voor een prijs waar ik van kan dromen. 3 weekjes terug nog een macbook white van 6 jaar oud voor bijna 250 euro verkocht. :cool:

Ik heb ook wel goede ervaringen met Tweedehandsmac.nl, zo'n 2,5 jaar geleden mijn toenmalige Macbook white verkocht voor 550 euro (binnen een uur had ik al tig mails), terwijl ze op Marktplaats niet meer dan rond de 200 euro wilden bieden.

Zo ook weer met de PowerMac nu, op Marktplaats had ik een bod van 150 euro, nu is er iemand die één euro meer geboden hebt. Vermoeiende site is het wel af en toe... xD

Inmiddels heb ik de PowerMac alweer twee weken te koop staan, niet aan de straatstenen kwijt te raken. Wel tweemaal al een bieding van resp. 200 en 210 euro gehad, maar mensen nemen niet eens de tijd om terug te mailen als je akkoord geeft. Het lijkt er dus op dat niemand meer zo’n ding wil hebben :P…

Er zijn er nog wel , maar met vooral interesse voor de casing.
Om zelf een hackingtosh of case mod projectje te beginnen.

Maar die bieden niet meer dan 100 euro

Ik heb m’n 2010 iMac via TweedehandsMac.nl voor een geweldige prijs verkocht. Juist omdat iedereen daar krankzinnige prijzen vraagt. Ik ben daar gewoon €150 onder gaan zitten en was 'm zo kwijt. :sunglasses:

Qua software is het nagenoeg volledig einde oefening voor die dingen. Er staat me ook nog vaag iets van bij dat de eerste (of tweede) generatie Core 2 Duo iMac uit 2006(-07) sneller was dan de beste PowerMac ooit commercieel geproduceerd. Dus tja, niet zo heel erg gek eigenlijk. Je moet het echt hebben van hobbyisten of verzamelaars.