powerpoint berichten en het lezen ervan

Is er een oplossing om pps documenten te lezen zonder het programma MS OFFICE ? Wij gebruiken geen MS OFFICE , maar nu en dan komt er een PPS doc . binnen en dat is langs geen kanten te lezen. Blijkbaar weer een van Microsoft zijn dominantie eigenschappen . Ze zouden zich naar verluid niet houden aan de afspraken in de informticawereld . En we zijn Niet van plan om meer dan 550 € uit te geven voor iets dat we niet gebruiken .

:cry:

Je zou NeoOffice/J eens kunnen proberen. Dit is Open Source software en volgens mij gratis. Te downloaden via VersionTracker.

Overigens is dit programma niet 100% compatibel met MS Office, dus of alle opties in zo’n powerpoint file ook werken in NeoOffice is nog maar de vraag.

Een andere optie zou OpenOffice kunnen zijn. Alleen daarvoor heb je wel X11 nodig.

X11 is dat ingebouwd in OSX 10.3.6 ( laatste versie ) en op welke site is Openofice te vinden . Geeft toch geen bugs hé ?

grts

Keynote leest ze ook gewoon...

Roel

[quote:6d14031a51="BenHVL"]X11 is dat ingebouwd in OSX 10.3.6 ( laatste versie ) en op welke site is Openofice te vinden . Geeft toch geen bugs hé ? grts[/quote:6d14031a51] OpenOffice is ook te vinden via Versiontracker: [url]http://www.versiontracker.com/macosx/[/url]. X11 is op die manier ook te vinden (of via de site van Apple). Volgens mij zit X11 niet standaard bij MacOS 10.3.6. Bij werkt OpenOffice prima. Maar of het helemaal vlekkeloos werkt met PowerPoint files heb ik zelf nooit getest.