PowerPoint en fonts...

Op mijn PowerBook heb ik een merkwaardig probleem dat niet op mijn Mac Mini voorkomt, namelijk: bij het inladen van een bestand in PowerPoint krijg ik de melding dat bepaalde fonts of 'disabled' of niet aanwezig zijn. Terwijl ze dat wel zijn en ook na ze gedisabled en weer enabled te hebben blijft het probleem. Ik heb alles opnieuw geinstalleerd maar steeds hetzelfde resultaat. Nu moet ik morgen een presentatie voor mijn studenten verzorgen en zoek op korte termijn een oplossing.

Wie herkent deze kwestie en heeft een oplossing?

Bedankt.

Kun je iets specifieker zijn: om welke fonts gaat het precies? Ik heb namelijk ook eens zoiets gehad en dat had te maken met een stel Aziatische fonts (de Hiragino familie, hun naam eindigt allemaal op W3, W4 etc.) die Powerpoint om de een of andere onduidelijke reden altijd nodig heeft. Bij mij was de oplossing simpelweg dat ik die fonts helaas altijd aan moet laten staan omdat Powerpoint anders problemen maakt.

[quote:321acfb445="Ridder"]Kun je iets specifieker zijn: om welke fonts gaat het precies? Ik heb namelijk ook eens zoiets gehad en dat had te maken met een stel Aziatische fonts (de Hiragino familie, hun naam eindigt allemaal op W3, W4 etc.) die Powerpoint om de een of andere onduidelijke reden altijd nodig heeft. Bij mij was de oplossing simpelweg dat ik die fonts helaas altijd aan moet laten staan omdat Powerpoint anders problemen maakt.[/quote:321acfb445]

Ik heb problemen met dezelfde fonts. Zij zijn ‘enabled’ . Ik heb hiermee de instructies gevolgd van Microsoft’s helpdesk waar ik vandaag contact mee heb gehad. Het vreemde is echter dat dezelfde configuratie gewoon op mijn Mac Mini wel werkt…