PowerPoint met plaatjes op XP niet goed weergegeven.

Hallo,

Ik heb op de Mac (OS-X 10.3.8 en Powerpoint 2004) een PowerPoint-presentatie gemaakt, met een aantal, van het Internet gehaalde figuren/plaatjes erin.
Als ik die presentatie via een USB-stick op een Win-machine met XP geplaatst, wil tonen, zie ik wel een aantal foto’s (eigen foto’s) die ik erin verwerkt heb en een paar internet-plaatjes, maar een heleboel ook niet.
Ervoor in de plaats is een tekst waar het plaatje moet zijn dat luidt: “Quicktime en een TIFF(LZW)-decompressor zijn vereist om deze afbeelding weer te geven”.

Dat is aardig dat ik die mededeling krijg, maar hoe kan ik (op de Mac) de plaatjes omtoveren in voor XP leesbare PP-sheets??

Dank!

Het beste is om alle plaatjes als jpeg bestanden te bewaren en in PP te importeren.

Vergeet deze afbeeldingen ook niet in rgb te zetten ! PP ziet ze nl niet als ze CMYK zijn! En jpg is inderdaad het beste formaat om ze te verwerken in PP.

Ook makkelijk om de hele presentatie naar PDF te exporteren en de heleboel met Acrobat Reader te beamen. Hoef je ook niet na te denken over weergave van lettertypen en of bestanden embedded of gekoppeld zijn. Wij (op het architectenburo) maken zelfs alle presentaties in Indesign. Kun je drukwerk en beamerpresentatie in een keer maken, inzoomen op je tekeningen in de beammodus van Reader en heb je tenminste mooi gespatieerde teksten.

Ik had een tijdje geleden een soortgelijk probleem met het uitwisselen van een Word document. In de macosx forum draad met de titel "word en afbeeldingen" vond ik toen iemand met hetzelfde probleem. Zie [URL]http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=40009&highlight=[/URL]

@ Dick de Roos

Het aparte is dat je in dezelfde draad ook hebt gereageerd. Ik zag je aanhalingstekens bij het “exotische” Tiff bestands formaat nog een beetje over het hoofd. :stuck_out_tongue:

De melding over een ontbrekenden Tiff decompressor in Powerpoint is dezelfde als die in Word. Daarom ga ik ervan uit dat het de oorzaak van het probleem overeenkomt.

Na wat experimenteren kwam ik toen tot een vermoeden dat de TIFF standaard niet helemaal eenduidig wordt geinterpreteerd. Dit leidt dan tot incompatibiliteits problemen.

Een ander bestands formaat kiezen (bijvoorbeeld de al gesuggereerde .jpg) kan dan de oplossing zijn.

[quote:25009e5a1e]met een aantal, van het Internet gehaalde figuren/plaatjes erin. [/quote:25009e5a1e]

Mocht je het maken van screenshots met “Grab” gedaan hebben: Dat ging bij mij fout. Grab heeft de neiging om met een niet-met-office-compatible Tiff bestands formaat te werken.