Powerpoint: plaatje invoegen vraag

Beste mensen!

Ik haat powerpoint, maar voor een klant moet ik er toch weer mee aan de gang… en nu ben ik tegen het volgende aangelopen.

Ik moet op de masterslide een kaderplaatsen waar mensen als ze in een slide werken een plaatje kunnen invoeren die dan automatisch aanpast binnen dat kader. Ik krijg dit op geen manier voor elkaar. Ik kan uit mijn “add slides” menu wel een slide kiezen die zo’n mogelijkheid heeft om plaatjes binnnen een bepaald kader moeten vallen, maar dat kader kan ik niet op mijn master krijgen en dus ook niet aanpassen…

ik wil gewoon graag dit symbooltje zien in die kadertjes van de master…

[img:66508e8bf1]http://home.hccnet.nl/saskia.wilbrink/powerpoint.png[/img:66508e8bf1]

Iemand??

Ik vermoed dat je met visual basic een macro zou kunnen maken en een knop plaatsen die deze macro activeert. Mijn ervaringen met visual basic zijn echter niet erg positief, dus succes gewenst.

mijn kennis van powerpoint is zo basis dat ik nu al het weg kwijt ben, weet niet hoe ik met macro's en visual basic moet werken...

dan houdt het al erg op, toch?

Wat is een "Master". Moet ik dat zien als een standaard opmaak/layout?

de master is een soort basispagina, waar alle slides op gebaseerd zijn

Ik weet niet waarom je "per se" een master slide aanpassing wilt (moet) maken. Kan het wel begrijpen maar wellicht is een template ook een optie. Helaas kan ik je met die master niet verder helpen.

succes met die “bud paketten”. Gek wordt je d’r van. Maargoed.

het is niet echt zo dat ik dat perse wil, maar de klant...

die wil wisselbare foto’s hebben op elke slide, dan lijkt het me makelijk als dat op de master zit…

Maar ik ga er ook niet meer over nadenken, word het helemaal gek van…HAAT POWERPOINT!

[img:b0c6eba395]http://www.weaponsemporium.com/WE-Morning-Star.jpg[/img:b0c6eba395]

en je wilt alleen de grootte van de plaatjes bepalen als ik het goed begrijp ? Zo ja, dan zou ik echt effe kijken of je niet een "eigen" template aan kan maken waar dat inzit. Een master zou ik persoonlijk enkel gebruiken voor het aanpassen van "achtergrond" voor alle sheets. Bij verschillen is de master mi niet helemaal de top plek. wellicht ook de reden waarom je het niet kan vinden.

alsnog succes !

ps, begrijpelijk plaatje.

Ik gebruik Powerpoint heel vaak voor presentaties. Vind het eigenlijk best OK, maar dat is dan de gebruikerskant er van. Ik zou zelf dan dus ook meer aan een template gaan denken. Je moet toch wel echt een druif zijn wil je daarmee geen Powerpoint met plaatjes in elkaar kunnen draaien.

Ik heb net eens even zitten kijken, maar het lijkt er op dat wat jij wil dat dat niet kan. Dergelijke 'informatie' wordt niet in de master slide opgeslagen immers. Als je zoiets wilt, moet je inderdaad een template aanmaken met daarin een dia waar dat kader met die afmetingen in staat.

[quote:38d1691836="J-roen"] Je moet toch wel echt een druif zijn wil je daarmee geen Powerpoint met plaatjes in elkaar kunnen draaien.[/quote:38d1691836]

:smiley: :smiley: Dat is een goeie !

plaatje d’r inhangen is inderdaad niet zo moeilijk, maar “een frame size fixen” voor verschillende plaatjes is wat Saskia_sas wil. En dat is, vooral door de flexibiliteit van ppt, nog effe nadenken geblazen.

Ik heb zitten freubelen en kom met deze macro: Sub Figuur() With ActiveWindow.Selection.ShapeRange .Left = 144 .Top = 60 End With With ActiveWindow.Selection.ShapeRange .Height = 141.75 .Width = 141.75 End With End Sub

Kan je daar iets mee?