ppd selecteren in menu afdrukbeheer

net even een nieuwe versie van quark (6.0) erop gezet en nu werkt het pdf maken ineens niet meer...

hij vraagt om een ‘generic pdf printer description file’ bij het exporteren naar ps. en die heeft hij niet, dus gebruikt hij een standaard, waarna ik een geheel witte pdf krijg…

ik heb al op internet gezocht en je schijnt dus te kunnen kiezen voor een acrobat ppd, wanneer je een virtueel postscript printertje aanmaakt (localhost), maar die functie die zie ik niet bij het toevoegen van een printer, of doe ik het dan verkeerd?

ik werk met os X

alvast bedankt

hmm... niemand die me kan helpen? Stel ik de vraag misschien niet goed? of weet gewoon echt niemand het?

Ik gebruik geen Quark meer (for varius reasons) maar probeer eens de update naar 6.1. Die lost problemen met pdf op. (En maakt er weer een hele boel nieuwe problemen bij, maar goed da's wat anders).

[i:94f8cddbd8]En anders moet je toch even even: “Kit, scan the area!” tegen je horloge roepen bij problemen. [/i:94f8cddbd8]

aangezien je exporteert als een pdf, gebruik je de settings die je moet instellen in de voorkeuren van Quark. Open quark en ga naar voorkeuren, in die voorkeuren zul je een ganse lijst met verschillende items vinden, waarvan je de instellingen kunt wijzigen. Zo ook voor de fuctie 'exporteer als pdf' dit moet je eens nader bekijken en waarschijnlijk daar ook een ppd ingeven.

vergeet dan niet om in de ppd-manager de lijst bij te werken!!

ik denk overigens dat het mogelijk is om een ppd te gebruiken van systeem 9, probeer eens een pdd zoals laserwriter 8.x.x te gebruiken of adobe pdf.

adobe ppd’s zijn terug te vinden op de installatiecd’s van adobe illustrator.

Hopelijk raak je hiermee verder

(mn beschrijving kan wat afwijken daar ik momenteel niet meer achter een mac zit!)