ppi Scherm Imac 20" (intel)

Ik twijfel tussen het aankopen van een iMac 20" en het combineren van een Macbook met een Cinema Display 20".

Van de Cinema Display weet ik dat hij 100ppi heeft, maar is dat ook zo bij het scherm van de iMac?
Zijn er verder nog belangrijke verschillen tussen een iMac scherm en een Cinema Display?

De hardware zou geschikt moeten zijn voor vlotte foto en videobewerking.

Welkom op MacOSX.nl!

Om nu op je vragen te beantwoorden. Het verschil tussen het iMac-scherm en het CD scherm is redelijk klein. De iMac daarentegen is wel sterker dan de MacBook, zn HD is heel wat sneller maar vooral zn videokaart is een stuk beter. Ook kan je er (indien nodig) meer ramgeheugen insteken.

Als draagbaarheid geen vereiste is, dan zou ik voor de iMac gaan.

Thanks!

Maareuhm hoe zit het nu met die ppi van het iMac scherm? :?

ff googelen. Schijnt 99 ppi te zijn voor de 20" en 100 voor de 17" .

Allright!

Is dat verschil van 1 ppi überhaupt merkbaar?

ik zou voor de macbook gaan zijn ongeveer even goed behalven HD maar dan kan je er altijd noch een exteren HD hij nemen voor 150 euro en je bent toch portebol (of hoe je dat ook schrijf) en je hebt 2 schermen

2,54cm / 100 = 0,0254cm dat is het verschil in oppervlakte voor 100pixels.. dat lijkt mij te verwaarlozen :wink:

[quote:6812a9b1ea="kaiser pro"]ik zou voor de macbook gaan zijn ongeveer even goed behalven HD maar dan kan je er altijd noch een exteren HD hij nemen voor 150 euro en je bent toch portebol (of hoe je dat ook schrijf) en je hebt 2 schermen[/quote:6812a9b1ea] Dit is niet waar, het Cinema display 20" is niet HD-ready, alleen de 23 en de 30. De iMac daarentegen heeft een veel sterkere grafische kaart dan de MacBook, lijkt me ook niet onbelangrijk.

Volgens mij bedoelt kaiser met HD de HardDisk... niet High Defenition...

[quote:b25913c0a7]HD-ready[/quote:b25913c0a7]

Dat is dus High Definition ready neem ik aan…

Leg dat eens even uit want dat is chinees voor me… :innocent:

Hoe snel demonteer je een iMac 20" en steek je hem in de doos?
(de relatieve draagbaarheid :wink: )

High definitiion is een nog betere weergave van films. Relatieve draagbaarheid van een iMac: een iMac is niet om mee te nemen, behalve dan als je gaat verhuizen.

Hier een iMac 20" , vastgeschroefd usbhub, evenals de eyetv 200, d.w.z. 1 usb cable en 1 firewire cable en de powercable lomaken en ik pak mijn mac op om naar benee te dragen alwaar ik gezellie een filmpje ga pakken (tja heb nog geen EyeHome :( ). (btw, beneden heb ik een bluetooth keyboard en mouse) Bovenstaande kost mij 2 min., 1 nadeel, kan hem in sleep zetten zoveel ik wil, alleen geen stroom is geen stroom.