pps bestanden openen, met welke programma?

Hoi,

Hoe kan ik pps bestanden die collega’s met windows naar mij e-mailen bekijken zonder powerpoint in te stalleren in mijn ibook. Dat wil ik helemaal niet.

Welk programma kan ik daarvoor gebruiken?

Bedankt voor de moeite.

Volgens mij is dit alleen maar mogelijk met Powerpoint.

[quote:4402cab446="Gilda"]Hoi,

Hoe kan ik pps bestanden die collega’s met windows naar mij e-mailen bekijken zonder powerpaint in te stalleren in mijn ibook. Dat wil ik helemaal niet.

Bedankt voor de moeite.[/quote:4402cab446]

Als je het niet wilt gooi het dan weg of blok de mail van je collega’s.

Misschien eens proberen te openen met dit programmatje: [url=http://www.panergy-software.com/products/icword/welcome1.html]icWord[/url] Dit kan naar het schijnt ook powerpoint bestanden openen... :?

Tja en anders zal je MS Powerpoint moeten kopen of Apple Keynote (zou ook moeten werken)…

Voor OS 9 is er wel een -gratis- powerpointviewer te downloaden, gemaakt door MS zelf, werkt ook goed onder classic.

[quote:2e2bdce76b="Gilda"]Hoi,

Hoe kan ik pps bestanden die collega’s met windows naar mij e-mailen bekijken zonder powerpoint in te stalleren in mijn ibook. Dat wil ik helemaal niet.

Bedankt voor de moeite.[/quote:2e2bdce76b]

Hallo boys hier allemaal!!! Wisten jullie dit niet???
Keynote kan pps bestanden lezen, ff renamen naar ppt en je kunt ze in Keynote van Apple openen, maak maar eens een presentatie in Keynote en exporteer hem naar Powerpoint en je krijgt een document eindigend op .ppt, dus rename het .pps bestand naar .ppt en importeer het in Keynote en je kunt het openen en bekijken zonder Powerpoint te hoeven gebruiken ervoor…ik doe het telkens zo, werkt perfekt…

een volledig office pakket as good as ms office

and… FREE (support open source)

http://www.openoffice.org

• het opent pps bestanden

Ik ben nog vrij nieuw in macland, maar ik vond dit ook zo'n vervelend probleem als ik vanuit mijn mailbox zo,n bestandje moet openen.

de oplossing is vrij simple soms staat het programma al op je computer maar is het nog niet toegewezen, dit doe je als volgd:

• de eerste keer moet je je bestand ergens saven (lukte niet vanuit mijn mailbox)
  • dan ga je naar de plaats waar je je bestand gesaved hebt.
  • je drukt op control terwijl je selecteerd
  • daar kies je ‘toon info’
  • in het valmenu ga je naar ‘OPEN MET PROGRAMMA’
  • dan selecteer je je programma en pas het toe ’ wijzig allen’

Zo kun je elke file aan een programma toe wijzen, als je het hebt natuurlijk.

Ik ben nog vrij nieuw in macland, maar ik vond dit ook zo'n vervelend probleem als ik vanuit mijn mailbox zo,n bestandje moet openen.

de oplossing is vrij simple soms staat het programma al op je computer maar is het nog niet toegewezen, dit doe je als volgd:

• de eerste keer moet je je bestand ergens saven (lukte niet vanuit mijn mailbox)
  • dan ga je naar de plaats waar je je bestand gesaved hebt.
  • je drukt op control terwijl je selecteerd
  • daar kies je ‘toon info’
  • in het valmenu ga je naar ‘OPEN MET PROGRAMMA’
  • dan selecteer je je programma en pas het toe ’ wijzig allen’

Zo kun je elke file aan een programma toe wijzen, als je het hebt natuurlijk.