PPTP en Jaguar

Afgelopen weekeinde heb ik een stukje gelezen geplaatst door Antron, over ADSL verbinden met internet onder OS X.2 zonder PPTP-GUI. [url]http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=1978[/url] Ik ben met de informatie direct aan de slag gegaan en had binnen 5 minuten mijn verbinding voor elkaar. Ik heb toen terug geschreven dat ik het een fantastische oplossing vond die perfect werkte, waarna er vragen kwamen van XS4ALL gebruikers die het niet aan de praat kregen.

Waar ik nu zo benieuwd naar ben is of er ook XS4ALL gebruikers zijn die het wel aan de praat gekregen hebben.

Bij voorbaat bedankt voor jullie reactie,

MacX

Dat zal ik zeker doen want ondanks dat het niet lukte lijkt het me wel fijn om zonder paswoord automatisch in te loggen.

Ik zou het ook op prijsstellen als je ons op de hoogte houdt hoe het bevalt?
Bijv. dat automatisch uitloggen als er geen netwerk activiteit is.ik bedoel er gaat elke vijf minuten een email verzend ophaal opdracht de deur uit zal dat voldoende zijn.Om het automatisch uitloggen te stoppen?

tevens snelheid en dat soort zaken.Loopt het beter of is het verder het zelfde.

Over het xs4all verhaal.Ik heb alles gedaan zoals geschreven maar als ik de VPN verbinding start en mijn wachtwoord in typ veranderd het aantal bullets met twee extra na de enter toets.
Ik ben wel gewend dat de software automatisch extra bullets plaatst maar dan wel meteen na het invullen.

Ik ben benieuwd of dit ook voor ons gaat werken.Antron is een unix kenner en zou hier nog op terug komen.
Ik(wij) zijn benieuwd :wink: :stuck_out_tongue:

Aljo

Dat uitloggen met pptp-gui kun je op de volgende manier voorkomen: Ga naar Systeemvoorkeuren, Netwerk, Toon: Interne modem, PPP. Klik op PPP Opties en vink (Verbreek verbinding indien 10 min inactief) uit.

Succes,

MacX

Ja, dat zou ik zeker doen. Niet iedere 5 minuten een mailcheck doen. Daar is zo'n server niet blij mee. Op sommige interne netwerken kun je zelfs een vermaning (jawel) krijgen als je het vaker doet dan eens per 30 min. Gewoon omdat zo'n server anders te zwaar wordt belast.

Ik heb gisteren weer uren met instellingen en combinaties van poorten etc zitten rommelen, maar helaas nog steeds nada, niks.... het blijft vastlopen op de authentificatie. ik kan het me niet voorstellen, maar zou het provider (xs4all) gerelateerd zijn? MX Stream is toch MX stream?

Ik had het over pptp via vpn niet over pptp-gui.

Wat betreft die sever en mailcheck.
Bad luck voor hen moeten ze de capaciteit maar uitbreiden.Ik betaal er dik voor.
Ik heb nog nooit een vermaning gehad en als ze mij gaan vertellne hoe vaak ik mijn mail mag ophalen ben ik weg die *** provider.
:x

Aljo

Beste MacX,

Reuze tof dat je dat verhaaltje over OS 2.3 en ADSL vertaald hebt !. Alleen, als ik je aanwijzing volg, zeg je bij stap 10 : "Open het programma ‘internetverbindingen’ , deze meld dan etc…
Alleen : het programma ’ internetverbindingen ’ ? Dat zie ik niet. Wat bedoel je precies ?

merci

Het programma Internetverbinding is een stukje software net als pptp-gui, alleen is dit een onderdeel van OS X. het staat gewoon in de map programma's.

succes.

Ik krijg ook geen toegang met pptp via vpn bij XS4all...

Pim

Inmiddels is duidelijk dat deze methode niet werkt voor XS4ALL gebruikers, dat is jammer want het is een kleine (prettige) verbetering.

Ik denk dat we deze inlogdiscussie kunnen afronden met 3 dingen: - automatisch inloggen mbv VPN gaat niet in Jaguar bij xs4all; - een oplossing hiervoor is je modem hacken (sateh.com); - een andere methode is een router kopen;