PPTP-GUI sluit programma's

Beste mensen,

Ik werk nu 2 maanden met OSX 3.4. Sinds vandaag doet zich het volgende probleem voor:

Wanneer ik na het sluiten van de ADSL-verbinding via PPTP-GUI opnieuw verbinding wil maken worden tijdens het pogen een verbinding te krijgen alle actieve programma’s afgesloten en krijg ik weer een ‘maagdelijke’ bureaublad te zien als of ik heb geherstart. Wanneer ik daarna weer probeer een verbinding te maken is er geen probleem.

Sinds mijn upgrade vanOS9 wordt mijn ADSL-verbinding ook verbroken door inkomende telefoongesprekken. Heeft iemand enig idee hoe deze problemen op te lossen?

Peet

het probleem van de binnenkomende gesprekken komt door een kapotte splitter..

en ik neem aan dat je een Alcatel speedtouch home hebt.
zet er een router achter of hack hem,…
voor de hack staat op www.weethet.nl een hoop informatie…
wel zo makkelijk, want dan kan de pptpgui de prullebak in!

grtz HS-L

Ik ben een leek op dit gebied. XS4ALL heeft een aanbieding van een Thomson SpeedTouch 510 voor ADSL abonee's van het eerste uur. Ben ik met zo'n nieuwe modem ook van het probleem af?

Peet

[quote:2c1ea68dea="Peet Veerbeek"]Ik ben een leek op dit gebied. XS4ALL heeft een aanbieding van een Thomson SpeedTouch 510 voor ADSL abonee's van het eerste uur. Ben ik met zo'n nieuwe modem ook van het probleem af?

Peet[/quote:2c1ea68dea]

ja!

zou ik zeker doen! en dat zeg ik niet omdat ik bij xs4all werk, maar omdat het gewoon een veel beter modem/router is… ik zit zelf met een getweakte speedtouch home… en een thomson speedtouch 510 zou toch wel een stuk fijner zijn!

Hartelijk dank voor de informatie! Ik ga 'm direct bestellen.

Peet

Waarom gebruik je eigenlijk die PPTP-Gui? Ik werk al jaren met een Alcatel SpeedTouch Home modem onder OSX, maar ik gebruik gewoon de 'Internetverbinding' van Apple.

[img:5f52a52714]http://www.imhere.nl/media/adsl_osx.jpg[/img:5f52a52714]

Vreemd genoeg werkt dat bij mij niet. Het blijft hangen op 'Informatie uitwisselen'.

Peet

Dat kan wel eens kloppen. [url=http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107706]Dit document beschrijft de oplossing.[/url] Je moet alleen maar een 1 in een 0 veranderen om verbinding te kunnen maken.

Het aan te passen bestand staat hier:
/Library/Preferences/SystemConfiguration/preferences.plist

Open het met bijvoorbeeld BBEdit, zoek de bewuste regel op, verander de 1 in een 0, en je bent on-line. Ongeveer 5 minuten werk voor wie niets ervan snapt.

Mocht je er niet aan willen, mail me het bewuste bestand even, dan pas ik het voor je aan.

Het werkt! Hartelijk dank!

Peet

[quote:6678ff52d4="Peet Veerbeek"]Het werkt! Hartelijk dank!

Peet[/quote:6678ff52d4]

ok met deze tip ben ik ook erg blij,…

MAAR…
het werkt iig bij xs4all pas vanaf 10.3.4
bij sommige andere providers heeft het misschien wel gewerkt…
alleen die maken gebruik van pap en chap passwords…
en xs4all heeft geen chap
----

HS-L,

Ik probeerde de eerder genoemde modem bij XS4ALL te bestellen maar liep tegen een probleem aan i.v.m. mijn upgrade naar fast ADSL vorig jaar. Het systeem neemt als begindatum van het abonnement de datum van upgrade. Twee mensen van de helpdesk aan de telefoon gehad. De een zecht dat er aan gewerkt wordt maar dat de oplossing (en dus het bestellen) nog wel twee weken op zich kan laten wachten. De ander is optimistischer en denkt dat het morgen wel in orde is. Heb jij kijk op de stand van zaken?

Peet

dat is een sales kwestie,.. en ik werk op de helpdesk.. :) dus eigenlijk niet nee.. mocht ik er wat over horen stuur ik je ff een pb-tje.!

Mijn dank is groot!

Peet

Ik zie trouwens nu pas dat Apple het document heeft aangepast, en je alleen de encryption hoeft aan te passen. Da's weer nieuw voor mij ...

idd,.. ik zat al te zoeken naar de regel die aangepast zou moeten worden.

maar dit is wel pas vanaf 10.3.4!!

Gelukkig ben ik PPTP-GUI ook niet meer nodig sinds ik Demon als provider heb en onder Panther draai. Realiseer me nu weer hoe prettig het is om gewoon meteen te kunnen inloggen, zonder tussenkomst van dat programmaatje. Hoewel het natuurlijk z'n waarde had toen het nodig was.