PPTP-GUI sluit programma's

Beste mensen,

Ik werk nu 2 maanden met OSX 3.4. Sinds vandaag doet zich het volgende probleem voor:

Wanneer ik na het sluiten van de ADSL-verbinding via PPTP-GUI opnieuw verbinding wil maken worden tijdens het pogen een verbinding te krijgen alle actieve programma’s afgesloten en krijg ik weer een ‘maagdelijke’ bureaublad te zien als of ik heb geherstart. Wanneer ik daarna weer probeer een verbinding te maken is er geen probleem.

Sinds mijn upgrade vanOS9 wordt mijn ADSL-verbinding ook verbroken door inkomende telefoongesprekken. Heeft iemand enig idee hoe deze problemen op te lossen?

Peet

het probleem van de binnenkomende gesprekken komt door een kapotte splitter..

en ik neem aan dat je een Alcatel speedtouch home hebt.
zet er een router achter of hack hem,…
voor de hack staat op www.weethet.nl een hoop informatie…
wel zo makkelijk, want dan kan de pptpgui de prullebak in!

grtz HS-L

Ik ben een leek op dit gebied. XS4ALL heeft een aanbieding van een Thomson SpeedTouch 510 voor ADSL abonee's van het eerste uur. Ben ik met zo'n nieuwe modem ook van het probleem af?

Peet

[quote:2c1ea68dea="Peet Veerbeek"]Ik ben een leek op dit gebied. XS4ALL heeft een aanbieding van een Thomson SpeedTouch 510 voor ADSL abonee's van het eerste uur. Ben ik met zo'n nieuwe modem ook van het probleem af?

Peet[/quote:2c1ea68dea]

ja!

zou ik zeker doen! en dat zeg ik niet omdat ik bij xs4all werk, maar omdat het gewoon een veel beter modem/router is… ik zit zelf met een getweakte speedtouch home… en een thomson speedtouch 510 zou toch wel een stuk fijner zijn!

Hartelijk dank voor de informatie! Ik ga 'm direct bestellen.

Peet

Waarom gebruik je eigenlijk die PPTP-Gui? Ik werk al jaren met een Alcatel SpeedTouch Home modem onder OSX, maar ik gebruik gewoon de 'Internetverbinding' van Apple.

[img:5f52a52714]http://www.imhere.nl/media/adsl_osx.jpg[/img:5f52a52714]

Vreemd genoeg werkt dat bij mij niet. Het blijft hangen op 'Informatie uitwisselen'.