prblemen met de finder ? netwerk niet op te roepen

Ik heb op mij mac G4 sinds kort het system Tiger. Maar er gebeurd wel iets vreemds. Je kan je netwerk in de menubalk oproepen met shift-comand-k. Helaas gaat dit wel eens behoorlijk mis en werkt dit commando niet. Het werkt pas weer als ik de driver van mijn macally Icekey toetsenbord opnieuw installeer. Het gebeurd ook best vaak dat het oproepen van het netwerk na een normale herstart niet weer kan openen met dit toetsen commando. Dan installeer ik weer de driver van het toetsenbord en is het probleem weer over. Ik heb dit ook uitgetest met een gewoon apple toetsenbord, ook daar kwam dit probleem voor. Pram zappen had ook geen resultaat en repareren van de permisies ook niet. Ik denk eerder dat er iets mis gaat met het systeem en deze toets functie uitvalt. het netwerk is dan alleen dan nog maar op te roepen met schift-command-c en dan kan ik daar het netwerk aanwijzen.

Kan iemand mij vertellen waarom dit gebeurd en wat daar tegen te doen is. Dit euvel gebeurd alleen met de opdracht ga naar netwerk. ( shift-command-k )

ik heb ook hetzelfde probleem hier. Al vanaf os 10.2

blijkbaar als het netwerklijst leeg is, en je roept het lijst op met de commando toetsen (apple+schift+k) en dan komt het netwerkvenster even tevoorschijn en dan verdwijn het weer en dan kan je het niet meer oproepen met de commando toetsen.

Andere tip: als het venster niet meer wil komen, doe je in finder op de volgende toetsen Apple+N en dan Apple+schift+k. Dit lukt altijd.

Ja met apple+N is het netwerk wel op te roepen. dan kan je het gewoon aanklikken. Maar de functie shift-apple-K is niet te bedienen. Dat is namelijk het vreemde is dat het met opnieuw opstarten ook niet meer werkt ondanks dat er wel computers in het netwerk zijn. Het probleem is niet zo groot maar soms erg lastig. Ik had er geen last van toen ik met panter 10.3.9 nog had. Het is pas gekomen nadat ik tiger heb geinstalleerd.