Premiere 6.0 wil niet meer opstarten.

Hallo,

Bij het maken van een film is het in een keer uitgevallen, nu wil premiere 6.0 niet meer opstarten in de classic omgeving, ik werk met OS X.6 en als ik premiere start dan blijft hij hangen bij checking dv device control, ik heb de voorkeuren al eens weggesmeten maar krijg er geen leven meer in.
Wie weet de oplossing ?

Groeten,
Stef.

Al bij het Premiere-forum gekeken op de Adobe-site ?

Ik heb eens gelezen dat Premiere moeilijk doet onder Classic en dat had volgens mij te make met de device-toetanden.

Gewoon onder 9 opstarten (bij systeemvoorkeuren je opstartschijf wijzigen) en kijken wat die dan doet, heb je dat al geprobeerd ?

Groeten,

Frans

Dus je gebruikt premiere in osX onder classic???

Het is aan te raden om dan gewoon even naar iMovie3 of Final Cut Express over te stappen. Of, eventueel een versie van premiere voor osX gebruiken. De classic omgeving moet je eigenlijk alleen maar gebruiken in echte noodgevallen :slight_smile:

Ga eens testen door in classic mode op te starten (van de opstartschijf in plaats van onder os X)

Ik werk inderdaad met premiere onder 9, vermits de 6.0 niet gaat onder os X. Ik heb FCE maar ik kan er niet mee werken, is waarschijnlijk een tof programma maar vrij moeilijk. Premiere ben ik gewoon, eerst de 4.2 dan de 5.1 en nu de 6.
Ik zou graag de 6.5 aanschaffen, maar de prijs is er teveel aan, ik gebruik dit enkel als hobby om wat montages te maken en wil daar natuurlijk niet al teveel geld aan uitgeven.

Bedankt aan allen voor de tips.
Stef.

op school werken wij met final cut pro, dit verschilt toch niet AL te veel met premiere, me dunkt?

Toch wel. Final cut pro wordt op hoog niveau professioneel gebruikt, premiere is meer voor op semi-professioneel vlak. Een goede tegenhanger van premiere is Final cut express.

FCE ken ik niet zo goed, ik kan m'n bestaande films importeren en voorzien van markers en terug uitvoeren naar idvd. FCP lijkt mij de top maar als je dit bv op school kan leren mooi meegenomen. Welk pakket je ook gebruikt, de montage met een mac blijft gewoon fantastisch.

Groeten.