Premiere cs3 importeert alleen geluid van avi

Ik ben sinds kort weer bezig met premiere (cs3). Ik draai dat op een intel iMac onder parallels. Als ik avi files importeer krijg ik alleen het geluid, geen beeld. Mov files krijg ik al helemaal niet binnen, maar het is nu het belangrijkst die avi's goed geimporteerd te krijgen. Ben er al dagen mee bezig maar krijg het niet goed. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Als ik diezelfde avi's importeer in final cut werkt 't wel.

Welke codering heb je gebruikt voor de video en de audio ? Dat is natuurlijk wel belangrijk om te weten...

mijn laatste poging was met handbrake, met de cinepak codec. Met de mac gedaan.

Kan heel goed zijn dat het onder parallels alles niet zo soepel gaat... Je hebt het wel over video. Gebruik liever bootcamp, premiere pro 3 voor de mac of veel beter FCP/expres. Soms is er ook geen goede plug-in of codec voor die specifieke avi file geïnstalleerd, dan krijg je dus alleen geluid, of andersom (motion jpeg converter downloaden of zoiets). Gebeurt vaak met oudere XP systemen. Premiere voor windows en voor de Mac moeten gewoon alles aankunnen.

Dus het is niet mogelijk onder parallels? Da's balen. Bootcamp wordt lastig want dan moet ik Leopard gaan kopen. Final cut heb ik maar ik moet zsm premiere onder de knie krijgen. Zou het onder parallels niet een geheugen probleem kunnen zijn? Er zit nu maar 1gb in de Mac, 3gb is besteld en komt vrijdag.

[quote:d2fe8f30a7="ijiji"]Dus het is niet mogelijk onder parallels?[/quote:d2fe8f30a7] Nee, er staat dat dat [u:d2fe8f30a7]misschien[/u:d2fe8f30a7] de oorzaak is.

Had het anders moeten formuleren. Zijn er mensen hiercl die premiere (cs3) gebruiken via parallels?

En anders toch even Bootcamp erop gooien... Kan ook nog onder Tiger, als je de installer nog hebt.

Er is ook gewoon een mac versie, misschien daar een trial voor downloaden? Dan kun je testen of daar het probleem ligt.