Presenteren met iPad/iPhone icm AppleTV plus beamer/tv

Ik vroeg mij af of iemand met een AppleTV het volgende kan bevestigen/testen.

Is het mogelijk met de laatste update om je AppleTV aan je Beamer aan te sluiten en dan vervolgens zonder extra draadloze setup of netwerk verbindingen direct je iPad/iPhone draadloos daarop aan te sluiten? Zodat je een draadloze verbinding krijgt met je AppleTV naar de beamer/tv. Dan kun je eindelijk draadloze presentaties houden i.p.v. zo'n kabel aan je tablet hebben hangen.

Ik ben benieuwd.

Dat zou inderdaad prachtig zijn en volgens mij is ons dat via de functie Airplay beloofd. Kan dit met Apple TV 2? Is die in Nederland verkrijgbaar? Wanneer komt Apple TV 3 uit, waarover werd gesproken. Is daar iets van bekend. En.....voor mij belangrijk: werkt Airplay op de beschreven manier ook met iOS 5 op een iPhone 3Gs?

MacAanZee

De AppleTV 2 is in Nederland [url=http://store.apple.com/nl/browse/home/shop_ipod/family/apple_tv?mco=MTAyNTQzMzg]verkrijgbaar[/url].

Wanneer komt Apple TV 3 uit, waarover werd gesproken. Is daar iets van bekend. Nee, officieel is dat niet bekend.

En.....voor mij belangrijk: werkt Airplay op de beschreven manier ook met iOS 5 op een iPhone 3Gs?
Nee Mirror Airplay is volgens mij alleen maar beschikbaar vanaf iPhone 4