preview in dreamweaver

Ik heb op mijn mac 3 sites gemaakt. 1 daarvan wordt prima weergegeven als ik een preview vraag. De andere twee worden niet geopend in een browser als ik er om vraag (F12)

Ik zal het uitleggen
Ik heb (uiteraard) alles sites in 1 map staan.
maar doe ik F12, dan geeft de browser aan (Safarie, maar ook andere) dat de bestenden (top, body etc) niet bestaan???
Snap er geen ruk van… pardon :smiley:

Heeft het iets te maken met prefs dat de 1e site wel zichtbaar is?
Moet ik iets heel lulligs aanklikken wat ik over het hoofd zie?

dreamweaver kan moeilijk doen als niet elke site in een andere map staat. ik heb elke site in user/sites/ opgeslagen en dan een map met site1en een map site2 etc. verder heb ik bij het aanmaken van elke site define sites gebruikt om aan te geven waar de site zich bevind en wat de test server is. als je dit nog niet hebt, zou je dit kunnen proberen.

daan.

zorg ervoor dat als je put (appeltjeshift-U) dat je alles meeneemt naar de server.

als je een frameset maakt zal hij ook de gerelateerde pagina’s putten.

Ja, elke site heeft zijn eigen map :-)

Mag ik vragen wat define sites zijn?
Zou je me dat kunnen uitleggen?

En Jor heeft het over putten… geen idee wat het is en appeltjeshift-U doet bij mij niets.

Ik hoor graag!

site>managesites bedoel ik zodat dreamweaver weet waar je bestanden staan en waar de testserver en hostserver zijn.

daan.

Wij houden niet van Dreamweaver, leer best zelf html. maar goed.

[quote:51a01c0927="steene"]Wij houden niet van Dreamweaver, leer best zelf html. maar goed.[/quote:51a01c0927]als je geen zinnig antwoord geeft op de vraag van de topicstarter, reageer dan niet. is wel zo netjes!

daan.

[quote:3e978ce322="steene"]Wij houden niet van Dreamweaver, leer best zelf html. maar goed.[/quote:3e978ce322]

En spreek voor jezelf.

In dreamweaver onder site > new site
Daar kan je de volledige site definieren.

Je moet maar eens kijken.

En wat Jor bedoeld is als je een site hebt gedefinieerd en ook een ftp server ruimt hebt aangegeven dan zal je met die combinatie je off line site on line zetten.

akkoord, sorry... Maar goed IK heb het niet zo voor dreamweaver sorry voor het off topic gedoe.

En "put" is het engels van put it geloof ik.

Deze zit onder de twee pijltjes.
Zie de afbeelding.
[img:f9b1837bc1]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=5733[/img:f9b1837bc1]

Ik maak nooit tijdens het werk een verbinding met een server/tijdelijke server. heb dreamweaver maar opnieuw geinstalleerd en het werk nu prima, zoals het was. Ik heb blijkbaar een optie in de voorkeuren veranderd. hartelijk dank allen voor het meedenken!