Preview preferences voor pdf en jpg files veranderen

Als ik pdf of jpg files open gebeurt dit per default met Preview, terwijl ik veel liever Acrobat Reader en Netscape zou gebruiken. Is het mogelijk de preferences zo te veranderen dat dit gebeurt? Ik heb een tijdje zitten zoeken, maar kom het maar niet tegen. Mis ik iets overduidelijks, is er een speciaal truukje of kan het gewoon niet? Mark :shock: PS Met dit emoticon bedoel ik niet shock maar bril-nerd.

tik een file aan, Apple-i. Dan staat er "Open met" tussen. Die open je, dan geef je de applicatie op en iets van "change all".

Dit kan voor alle documenten!! Zoals netscape en IE documenten in Safari openen!! :wink:

Dennis

[quote:0ba3aa46f4="dennis"]Dit kan voor alle documenten!! Zoals netscape en IE documenten in Safari openen!! :wink: [/quote:0ba3aa46f4] dit kan je denk ik beter in je internet prefs instellen en dan safari als default browser instellen....

Bedankt, werkt inderdaad. Ik moest wel voor jpg files gemaakt op voor het laatst geopend met elk programma (IE, photoshop) apart instellen, anders kwam dat vervelende preview weer... Jammer dat je niet voor ALLE jpg files tegelijk de preference kan instellen. Mark :shock:

Dat kan wel als je doet wat MacRoen hierboven al beschreef. Ik denk dat je ctr-klik hebt gedaan en toen open met hebt gekozen?? Dan geldt dat alleen voor die ene keer. Als je 1 keer klikt en Appeltje-i doet moet je Toon Info kiezen en dan op het driehoekje bij 'openen met' klikken. Als je dan Acrobat Reader kiest kun je daarna klikken op de knop 'wijzig alles' om voortaan alle jpg-files daarmee te openen. Klaar is Kees.

Ik doe inderdaad 1 keer klik, dan Appeltje-i. Dan kun bv een jpg files met photoshop gemaakt veranderen in jpg netscape. Dit geldt dan voor alle jpg files afkomstig uit photoshop, maar niet voor jpg files die van andere programmas kwamen. Dus moest ik jpg-files met Explorer oorsprong daarna nog eens apart veranderen, en daarna jpg files van andere programmas elk apart. Zoveel waren het er ook weer niet, maar we moeten toch ergens over zeuren nietwaar? Over de eMac heb ik weinig te klagen... Mark :shock: