Preview (Voorvertoning) onthoudt => hoe dit uitzetten?

Sinds Lion onthoudt bij mij Preview (in NL => Voorvertoning) de voorgaande bestanden (jpg, pdf, etc.).
Als ik een nieuwe PDF (of jpg, etc) open wil ik alleen deze zien en niet ook de vorige bestanden!
Bij voorkeuren kan je niets vinden om dit 'cache gedrag' uit te zetten.

Dus:
Hoe zorg je dat Preview weer Parkinson krijgt? :)

Download lion tweaks.

Hierin heb je de mogelijkheid om voor één enkele app de resumé functie uit te zetten. Zoek het id van preview op en voer dit in. Vervolgens heb je de resumé functie voor preview uitgezet.

en heeft zoals jij het zegt preview weer parkinson.

Zojuist geprobeerd met Lion Tweaks.
Ik zie geen verandering bij Preview.

Parkinson? Dus jij wilt dat Preview gaat bibberen en trollen?

Heb je dan wel de goede id van preview ingevoerd ??

Als ID heb ik ingevoerd 'com.apple.preview'.
Of is dit niet goed?

probeer com.apple.Preview eens.

In de uitleg over het stoppen van resumé voor een enkele app staat de app id van safari ook met een hoofdletter. zie: com.apple.Safari

Ja inderdaad, het is 'case gevoelig'.
Bedankt!

Graag gedaan ;-)

Werkt trouwens met allerlei apps hea zolang je de app id maar weet

En die ID kun je vinden door rechts te klikken op het icoon van het programma, "Toon pakketinhoud" te kiezen, en dan naar de map Contents te gaan. Eenmaal daar open je het bestand Info.plist in Teksteditor en zoek je naar de regel [code]<key>CFBundleIdentifier</key>[/code]De regel daaronder bevat de ID die je nodig hebt, bijvoorbeeld:[code]<string>com.apple.Image_Capture</string>[/code]

Thanx, alleen heb ik daarna een extra stap moeten uitvoeren.

Rechter muistoets klikken op het bestand, kiezen voor Andere.... en dan Voorvertoning uit de Applicatie map.

Daarna had Voorvertoning inderdaad Alzheimer.

Maar: een andere oplossing voor het drie maanden geleden genoemde probleem is om vensters te sluiten voordat je een programma stopt. Dan openen ze niet opnieuw de volgende keer :)