previous system

Ik heb Panther upgrade gedaan (MOOI!!!!! :D ). Niet de 'schone' upgrade, maar over de bestaande mappen en bestanden heen. Alles perfect gelopen. Alleen geeft hij bij de harde schijf ruimte ook een map "previous system' aan. Toch 1.5 gig groot. Kan ik dat zonder problemen weghalen?

Dat dacht ik wel! Maar wacht maar eerst nog een tijdje zodat je zeker bent dat alles goed werkt. 8)

Volgens de officiele apple helpdesk: ja, dus weggooien.

Dan heb je "Archieve & Install" gedaan volgens mij en geen "Upgrade".

Dan blijft je oude systeemmap gehandhaafd, om in geval van problemen terug te kunnen.

Draait alles goed dan kan deze map gewoon in de prullenmand.

Ja klopt, "archieve & Install", tot nu toe werkt alles perfect, maar zal nog even een paar dagen wachten voor de zekerheid. Wel echt mooi hoor Expose, en systeem lijkt veel soepeler te lopen. Dus geen spijt, maar kan ook bijna niet met zo'n mooi systeem :wink:

In die map staan ook spullen die tijdens de installatie van Panther niet over zijn genomen. Heb je bijvoorbeld zelf een Regelpaneel in Systeemvoorkeuren geïnstalleerd, dan ben je dat nu "kwijt". Maar het staat wel nog in die oude systeemmap.

Parkeer de map 'previous system' maar 's in de prullenbak (ff niet leeggooien) en herstart. Probeer dan een aantal dingen. Werkt t allemaal vlekkeloos, spoel dan door. Ik heb t zo een keer getest maar was toch eea aan voorkeuren en/of instellingen kwijt. De map weer uit de trash plukken en terugzetten en alles was weer in orde. Het systeem vond blijkbaar bepaalde dingen in de previous system'-map. En dan kun je uit gaan lzoeken wat je nog nodig hebt. Handig vond ik t niet, heb uiteindelijk een clean install gedaan. Ben toch wel benieuwd of je na 4x archieve&install zomaar 6Gb aan data op je schijf kado krijgt en of er andere oplossingen zijn voor de 'previous system'-map.