Prijs 2e hands LCD's

Ik blijf me verbazen over de prijs van 2e hands LCD schermen. In [url=http://www.tweedehandsmac.nl/index.lasso?s=nl&id=12358166]deze[/url] advertentie wordt een 2 jaar oud 20" vorig model scherm aangeboden voor 700 Euro.

Is dit een bijzonder type of is de prijs absoluut te hoog vergeleken met 819 voor een nieuwe die tevens een nieuwer model is?

Tim

het is geen speciaal model, de prijs is gewoon veel te hoog... je kan beter een nieuwe kopen.

Dit is niks bijzonders en gewoon veel te duur voor een 2e hands. De nieuwe schermen zijn tevens veel mooier.

Er staat op dezelfde site trouwens ook een 2 maanden oude voor 725 euro.
Dat is wel een nieuw model.

[quote:2453367f85="Mc Erik"]Dit is niks bijzonders en gewoon veel te duur voor een 2e hands. De nieuwe schermen zijn tevens veel mooier.

Er staat op dezelfde site trouwens ook een 2 maanden oude voor 725 euro.
Dat is wel een nieuw model.[/quote:2453367f85]

wat nog belachelijk veel is aangezien ze nieuw maar 100 euro meer kosten.

[quote:20146fee03="Halt"]Ik blijf me verbazen over de prijs van 2e hands LCD schermen. In [url=http://www.tweedehandsmac.nl/index.lasso?s=nl&id=12358166]deze[/url] advertentie wordt een 2 jaar oud 20" vorig model scherm aangeboden voor 700 Euro.

Is dit een bijzonder type of is de prijs absoluut te hoog vergeleken met 819 voor een nieuwe die tevens een nieuwer model is?

Tim[/quote:20146fee03]

Ik schat de waarde van zo 'n beeldscherm op 550 €. 700 € is het niet waard, want de nieuwe hebben DVI, garantie en scheelt je een hele hoop moeite.

@Mc Erik

ja?

Ik had mijn bericht al verwijderd. Ik dacht dat je bedoelde dat ze maar 100 euro kosten.

Het scheelt trouwens maar 94 euro.
Is inderdaad niet de moeite waard.

Binnen een jaar verkopen is -20% van de nieuwwaarde max. Na een jaar mag de prijs niet meer zijn dan 60% van de nieuwwaarde, vanwege garantiebepalingen en derg. Dit is de richtlijn voor winkels in tweedehands electronica.

Gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Als er iemand bereid is om daar € 700,- voor te betalen dan is de prijs niet te hoog en als niemand dat er voor wil betalen dan is de prijs wel te hoog en zal de verkoper gewoon de prijs moeten verlagen.

Misschien heeft de verkoper nog een oude nieuwprijs van 2 jaar geleden in gedachten en niet de moeite genomen om te kijken waarvoor ze tegenwoordig voor over de toonbank gaan. Wat koste zo'n model 2 jaar geleden?

Tim