Prijs/kwaliteitsverschil apple store en andere online stores

hey ik ben op zoek naar extra ram geheugen voor m'n eMac maar waarom is er zo'n prijsverschil tussen de apple store (266€ voor 512MB) en andere online stores zoals macstuff.nl (94€ voor 512MB) is deze laatste dan -slechter- dan die van apple zelf?

alvast bedankt

Nee, volgens mij heeft het weinig met kwaliteit te maken. Het is vooral Apple die verschrikkelijk veel vraagt voor geheugen. Zal waarschijnlijk ook te maken hebben met de hoeveelheid klachten die komen kijken bij geheugen. Een mislukte module wil nogal eens voorkomen. Gevolgen: hele series kernel panics.

gewoon bij macstuff/ bestellen, kwaliteit is perfect, volgens zijn die prijzen bij apple een beetje te duur.

Apple verkoopt om alle problemen met geheugen te voorkomen alleen a-merk geheugenmodules (bv. Kensington) dat is veel duurder omdat het ten eerste per module getest is met de machines waar het voor verkocht wordt en omdat de tolerantie veel hoger is. Het aantal instructies per seconde wat ee chip aankan is in dat geval veel hoger dan wat minimaal vereist is. Op die manier worden fouten voorkomen. De goedkopere chips kunnen die hoeveelheid instructies soms wel en soms niet verwerken, door kleine afwijkingen in het productieproces.

Ik ben voor plan mijn geheugen bij Mail a Mac aan te schaffen voor mijn G5 1,8 Dual. Iemand hier goede ervaringen mee?

ik had extra geheugen voor 1.8 dual G5 bij mail-a-mac vandaan. Maar helaas maanden lang kernel panics en ellende. gelukkig was mail-a-mac zo vriendelijk dat ik het na 5 maanden alsnog mocht terugsturen.

toen heb ik het bij Machouse Amsterdam gehaald (was even duur) en dat gaat perfect.

Geheugen moet je niet bij de Apple Store kopen, daar zijn ze wat dat betreft veel te deur. Een goede shop voor geheugen is [url=http://www.tweedehandsmac.nl/shop/]AdThis[/url] of vraag een offerte (via de Bel mij functie) aan bij de [url=http://shop.macosx.nl]MacOSX.nl Shop[/url].

Ik heb bij informatique.nl geheugen besteld. Is iets duurder als een andere online store maar echt binnen 3 dagen geleverd vanaf het moment van bestellen. En ze hebben zelfs het meest exotische binnen 3 dagen geleverd. En goed verpakt. Mijn geheugen module kwam in een enorme doos met veel demp materiaal en hij werkt perfect.

Ik heb al meer dan 1000 euro besteed bij informatique aan spul, en allemaal online.

Ik overweeg de aanschaf van een G5 met 1GB RAM bij de AppleStore Als ik voor dat geheugen iets meer moet betalen en de kwaliteit is beter, dan liever zo. Niets is zo erg als een Mac kopen die dan vanaf de eerste week niet stabiel blijkt te zijn. Bovendien heb je enkele dagen bedenktijd als je het product hebt aangeschaft en voor het onderwijs geven ze een grote korting en je betaalt dan zelfs geen verzendkosten...